Blog kojeg se nitko neće sjećati….

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Možda i hoće… Ipak ste kliknuli na naslov….

Znate li tko je 44-ti predsjednik Sjedinjenih Američkih Država?

Ako niste zaljubljenik u povijest ili američki građanin, mala je šansa da znate.

Preformulirat ću pitanje – znate li tko je prvi tamnoputi predsjednik Sjedinjenih Američkih Država?

Riječ je o istoj osobi….

Ako znamo da postoji bezbroj dokaza da je u biznisu najbitnije istaknuti se od konkurencije, biti drugačiji, prezentirati se na drugačiji način, zašto toliko brendova kopira svoju konkurenciju?

Vrlo često tijekom briefa, kad objašnjavaju što žele, klijenti kao primjer pokazuju konkurenciju – žele web kao što ima konkurencija, sviđaju im se njihove objave na društvenim mrežama, i oni bi htjeli nešto takvo, konkurencija oglašava na određenom kanalu, i oni bi isto….

Guglajte pojam “social deviance” (hrvatska verzija ne nudi toliko opcija kao engleska) – ljudi su skloni izbjegavati ponašanje koje se razlikuje od društvenih normi, tj. izbjegavati devijaciju u ponašanju koje se smatra uobičajenim.

Ista stvar se događa i u biznisu – ako konkurenti rade tako, kako ćemo objasniti direktoru da mi planiramo napraviti nešto potpuno drugačije?

Ljudi kojima se divi većina nisu bili spremni uklopiti se u društvene stereotipe – Steve Jobs, Albert Einstein, Nikola Tesla….

Pogledajte sliku…

Da je vaš brend jedna od ptica na gornjim žicama, a vi ste kupac, kako biste odabrali najbolju opciju za vas?