Content je mrtav, živio content!

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Prema neprovjerenim podacima za jedno mjestu u vašem newsfeedu svakog trenutka bori se 500 statusa. Podatak je još iz 2007., navodno ga je otkrio neki Facebookov inženjer.

Prema provjerenim podacima, vaš oglas se može na Facebooku/Instagramu pojaviti svaka 3 sata, ne češće. Dakle, imate vremenski i prostorni limit koliko često će publika biti izložena vašem sadržaju.

A sad nešto malo drugačije….

Zamislite da ste na teniskom igralištu i osoba s druge strane vam baca lopticu koju vi morate uhvatiti. Nije teško, zar ne? Jedna loptica, fokusirani ste na nju, pratite njezinu putanju, hvatate ju.

Zamislite da istu stvar pokušate napraviti dok vam osoba s druge strane u isto vrijeme baca 5 loptica? Možete li se fokusirati? Vrlo teško….

NEMA PREVIŠE CONTENTA….

Pokušajte sad analogiju s lopticama primijeniti na vašu komunikaciju s potencijalnim kupcima. Vi ste sad osoba koja baca loptice, a vaš kupac je osoba koja hvata loptice.

Da vam olakšam, evo kako to izgleda na grafu, samo sam zamijenio loptice vašim marketinškim porukama:

Ako svakog dana kreirate sadržaj za društvene mreže i svaka objava ima svoju priču, u limitiranom vremenu i prostoru vi zapravo pokušavate vašoj ciljnoj skupini ispričati 5 različitih priča nadajući se da će ih oni sve zapamtiti.

Nažalost, mozak (a i marketing) ne funkcioniraju tako… Ključni elementi marketinga su repeticija i konzistentnost – dovoljno puta pokazati jednu poruku kako bi ju mozak spremio u podsvijest i kasnije u interakciji kupca s vašim brendom, prepoznao brend kao siguran i pouzdan.

To ne možete napraviti bombardirajući svakog dana publiku s drugom porukom. Tu grešku digitalni marketing radi godinama (priznajem, i mi smo ju radili), ne vodeći računa kako su uspješne kampanje u tradicionalnim medijima postale uspješne – repeticijom i konzistentnošću.

TKO JOŠ BROJI LAJKOVE?

Page likes metrika je već odavno postala metrika taštine. Koliko Facebook korisnika realno odlazi na vašu Facebook stranicu i gleda broj pratitelja? Bilo bi zanimljivo provjeriti taj podatak.

Engagement rate također već duže vremena odumire, ali ta metrika već dugo i nije bila relevantna.

“Clicky useri”, tj. osobe koje često lajkaju sadržaj su 5 puta skuplje u oglašavanju, a još zanimljiviji je podatak jesu li clicky useri zapravo potencijalni kupci vašeg proizvoda?

Istraživanja pokazuju – ne baš….

Tri ključne metrike u marketingu koji je orijentiran na uspjeh biznisa (svaki marketing bi trebao biti) su:

01) brand awareness – koliko ljudi zna za vaš brend

02) ad recall – koliko se ljudi sjeća vaše reklame

03) purchase intent – koliko ljudi ima namjeru kupiti vaš proizvod

Kad gledamo clicky usere, korelacija između lajkova i 3 ključne metrike je manja od 1%!

To što lajkam vaš sadržaj, ne znači da ću kupiti vaš proizvod.

QUO VADIS, DIGITAL?

Digitalni marketing i dalje je best buy opcija, ali nije jeftin i nema toliko različita pravila u odnosu na tradicionalni marketing; još uvijek je poanta pravom porukom dosegnuti što veći broj ljudi, što optimalnijom frekvencijom (tema za neki drugi blog).

Dakle, content je i dalje kralj, ne postoji previše contenta, postoji samo previše različitog contenta u komunikaciji jednog brenda.