“Content writer” ili “copywriter” – koga briga?

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Ovo “direct mail” pismo donijelo je Wall Street Journalu 2 milijarde dolara….
Napisano je 1973. i korišteno je 28 godina za povećanje broja pretplatnika.

Promosapiens blog - content writer ili copywriter

Izvor: www.copywriting1.com

Ovo je jedan od najpoznatijih B2B oglasa na svijetu za časopis Economist….

Promosapiens blog - content writer ili copywriter

Zamislite da ste vi dobili zadatak da kreirate jednu od ove dvije kampanje. Koju ideju biste lakše i brže napisali?

Ako malo više guglate, na internetu ćete naći brojne tekstove u kojima autori imaju potrebu navesti da “content writer” i “copywriter” nisu isto i da bi poslodavci koji objavljuju oglase za te pozicije trebali znati razliku.

Budimo realni – koliko agencija ili brendova ima taj luksuz da zaposli jednu osobu koja će pisati samo “long form” sadržaj i drugu osobu koja će pisati samo “social media” objave?
Također, je li klijenta uopće briga koju titulu nosi osoba ako isporučuje ono što se traži?

Vratimo se na pitanje na početku ovog odlomka. Ako ste imalo objektivni, reći ćete da biste puno teže napisali oglas Economista. Ako već trebate napisati oglas koji će vašem klijentu donijeti milijune, puno je teže reći nešto bitno u cca 5 riječi nego u 1500 riječi.

Zato većinom ove podjele “content writer” vs “copywriter” ističu oni koji nisu dobri u pisanju oglasa od 5 riječi.
Osoba koja može napisati dobar oglas u 5 riječi, u 99% slučajeva neće imati problema da napiše i blog.
Većina osoba koje mogu napisati dobar članak u 1500 riječi, ne može nužno napisati i dobar oglas u 5 riječi.
Ako ne vjerujete, testirajte ovu teoriju u sljedećem oglasu za posao ili kod vaše sljedeće kampanje….