Promosapiens_blog_marketing_digitalmarketing_02_2020_1

Čovjek nije stvoren da bi gledao reklame

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Mala sirena u bajci Hansa Christiana Andersena odlučila je žrtvovati svoj prekrasni glas kako bi dobila noge i postala ljudsko biće.

Ne znam što je bila inspiracija Hansu Christianu Andersenu za ovu bajku, ali postoji slična istinita priča….

AYUMU I TEST MEMORIJE

Znanstvenici na sveučilištu u Kyotu još 2007. provodili su testiranje kratkotrajne memorije kod primata. Pogledajte sljedeći video u kojem čimpanza Ayumu rješava memory test.

Kao što možete vidjeti, Ayumu s nevjerojatnom lakoćom pobjeđuje čovjeka u memory testu.

Zašto? Zato jer je ljudska vrsta žrtvovala svoju kratkotrajnu memoriju kako bi mogla….govoriti.

Ljudska kratkotrajna memorija ima kapacitet od cca 7-9 informacija. Vjerojatno ste primijetili i da većina telefonskih brojeva ima 7 znamenki.

ČOVJEK NIJE STVOREN DA GLEDA REKLAME

Jeste li se ikad zapitali koliko vremena je “upravo sada”? Neuroznanstvenici tvrde da “upravo sada” traje otprilike 2.5 do 3 sekunde, a fizičari da je “upravo sada” iluzija.

Neuroznanstvenik David Eagleman najbolje je opisao ljudsku percepciju – ljudi uvijek djelomično žive u prošlosti jer je potrebno određeno vrijeme da mozak prikupi informacije iz svih dijelova tijela. Budući da ti signali ne dolaze svi u isto vrijeme, potrebno je duže vrijeme da mozak donese određenu odluku. Naravno, pričamo o milisekundama….

Zašto je ovo bitna informacija? Sva naša iskustva u životu mozak sprema u određenim fragmentima u našu dugotrajnu memoriju. Razlog tome nije da bismo mogli biti nostalgični i prisjećati se lijepih (i onih manje lijepih) trenutaka već je razlog taj što mozak sprema naša prethodna iskustva kako bi mogao donijeti bolje odluke u budućnosti.

Zašto mozak želi donijeti bolje odluke u budućnosti? Zato jer je njegova osnovna svrha – preživljavanje….

Ljudski mozak nije programiran za interakciju s pametnim telefonom, nije stvoren da bismo gledali reklame. Ljudski mozak ima samo jednu jedinu svrhu – da se pobrine da vi ostanite živi.

Kad kreirate marketinške poruke, nikako ne smijete zaboraviti tu činjenicu…