Gemifikacija brenda – pravila dobrog nagradnog natječaja

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Švicarski hokejaški klub Davos jedan je od najboljih primjera kako se na pravi način koristi gemifikacija u marketingu i prodaji.

Kreativci zaduženi za marketing kluba iskoristili su činjenicu da igrači udaraju u ogradu igrališta cca 100 puta tijekom utakmice te su ogradu podijelili na polja i opremili senzorima.

Svako polje je dobilo svoj broj i tako je nastao Rink Bingo – nagradna igra u kojoj se brojevi ne izvlače nego se dobivaju slučajnim udarcima igrača u određeni senzor.

Pogledajte video ove originalne ideje:

https://www.youtube.com/watch?v=pHYYhQB_0QA&feature=youtu.be

Ovom idejom Davos je dobio:

01) još više angažiranu publiku tijekom utakmica

02) povećanje potrošnje u vidu kupnje navijačkih rekvizita te hrane i pića

UNLIKE KAMPANJA – INTERAKCIJA NA DRUGAČIJI NAČIN

Pred nekoliko godina Promosapiens je kreirao Facebook nagradni natječaj za kompaniju JUB pod nazivom “Sam svoj majstor”. Zadatak fanova je bio da na Facebook stranici JUB-a objave fotografiju najvećih promašaja koje su napravili sami obavljajući poslove majstora.

Ali, natječaj je imao i mali “catch” – pobjednik natječaja će biti fotografija s najmanje lajkova.

Vjerojatno vam je prva pomisao: “Kakva je to glupa igra u kojoj je cilj što manje lajkova? To je potpuno kontradiktorno logici marketinga na društvenim mrežama, cilj je da imamo što više interakcije.”

Dobro razmislite – što biste vi napravili da znate da će vaša fotografija pobijediti samo ako bude imala najmanje lajkova….??

….

…..

…….

Jeste li otkrili “catch”’?

Lajkat ćete objave drugih natjecatelja… :-)

Dakle, dobili smo interakciju, daleko veću nego što bismo ju dobili nekom standardnom mehanikom kreativnog natječaja jer su svi lajkali sve objave osim svoje.

I PROIZVOD MOŽE BITI INSPIRACIJA…

Još jedan primjer gemifikacije koji smo radili za PBZ pred nekoliko godina, na 20. godišnjicu uvođenja novčanice od 20 kn.

U ovom slučaju izazov je bio nešto veći jer se radilo o novčanoj nagradi, proizvod zapravo nije tipični proizvod (novčanica), ali svejedno je trebao biti u fokusu.

Ako ne živite u Hrvatskoj, vjerojatno niste dosad vidjeli novčanicu od 20 kn; evo kako izgleda:

Na pozadini novčanice nalazi se dvorac Eltz koji nam je poslužio kao inspiracija za nagradnu igru budući da je zadatak fanova bio da prebroje koliko prozora ima dvorac Eltz na ovoj novčanici.

Ako krenete brojati, primijetit ćete da dio dvorca pokriva i statua golubice, da se neki prozori nalaze na krovu i na bočnoj stranici dvorca; uglavnom, dosta izazova kod brojanja.

Ova jednostavna mehanika, a relevantna uz “proizvod” izazvala je veliki interes i donijela visoki postotak interakcije.

PRAVILA DOBROG NAGRADNOG NATJEČAJA

Gemifikacija brenda nije novost na društvenim mrežama, ali u zadnje vrijeme svodi se isključivo na jednu mehaniku: “Napišite u komentar zašto biste baš vi trebali dobiti nagradu” i slične varijacije na temu (napišite pjesmicu, fotografirajte se s našim proizvodom).

Tri su razloga zašto ova mehanika nije dobra:

01) svi ju koriste, ni po čemu niste istaknuli svoj brend

02) diskriminirate svoje kupce jer nisu svi jednako kreativni

03) ne koristite punu snagu gemifikacije

Primjeri iznad pokazuju da se gemifikacija može iskoristiti na način da bude zabavna, kreativna, drugačija i ono najbitnije – jednostavna za svakog vašeg (potencijalnog) kupca.