Ako pripadate skupini koja ne voli da im se prepričava neka scena iz filma prije nego ga pogledaju, pročitajte ovaj blog tek nakon što pogledate film “Focus” s Will Smithom u glavnoj ulozi. Iskoristit ću scenu iz filma da vam slikovitije dočaram što znače impresije, tj. prikazi vašeg oglasa u internet oglašavanju.
56% OGLASA LJUDSKO OKO NIJE VIDJELO
Primarni fokus svakog oglašivača je konverzija, ali konverzije se ne događaju uvijek nakon prvog klika. Većina poduzetnika s malo marketinškog iskustva ili malo vjere u marketing jednostavno odustaje, jer smatra da to što se oglas pokazao ne znači ništa kad nema konverzija. Google je krajem prošle godine objavio i rezultate istraživanja koji su pokazali da 56% digitalnih oglasa ljudsko oko nije uopće vidjelo.
Sve ove informacije govore protiv oglašavanja za impresije, ali prije svega trebate se zapitati bi li Google uopće objavio ovakvo istraživanje da već nema rješenje. Naravno da ne bi…
I Google i Facebook, svjesni problema reklama koje korisnici uopće ne vide, doradili su svoje algoritme kako bi mogli naplaćivati viđene impresije (viewed impressions), a ne servirane impresije (served impressions).
Viđena impresija je definirana kao minimalno 50% vašeg oglasa prikazanog na ekranu minimalno 1 sekundu.
KAKO ČAK I PERIFERNI VID POMAŽE VAŠEM PROIZVODU?
Ali dosta o tehničkim detaljima, najbitnije činjenice možete pronaći u Google infografici, idemo se pozabaviti bihevioralnim aspektom ovog problema.
Istraživanje dr. Patrali Chatterjee (Montclair State University) je pokazalo da čak i pogled na određeni brend perifernim vidom može nakon samo 23 izlaganja potaknuti pozitivan osjećaj prema dotičnom brendu.
Sad je pravi trenutak da vam ispričam scenu iz filma “Focus”…
Prevarant Nicky (Will Smith) svoju štićenicu Jess, koju uči tajnama zanata, odvede na utakmicu na kojoj se Nicky upusti u okladu s bogatim kompulzivnim kockarom Liyjuan-om. Ispočetka je riječ o malim iznosima, a cijelo vrijeme se klade na banalne stvari (npr. hoće li igrač ispustiti loptu u idućem dodavanju). Nicky ispočetka dobiva, ali ulog se povećava i Nicky izgubi ogromnu svotu novaca te se očajan odlučuje na “sve ili ništa” okladu u kojoj se kladi da će njegova štićenica Jess pogoditi broj na dresu igrača kojeg odabere Liyuan.
Naravno, Jess pogađa broj “55”…. Kako? Pomoću impresija. :-)
Nickyjeva ekipa je bogatom kockaru tokom njegovog boravka u gradu cijelo vrijeme “servirala” broj 55: u hotelu, na jumbo plakatima, na ulici, pa čak i zvukom – za vrijeme njihovog klađenja u VIP loži svira pjesma benda Rolling Stones “Simpathy For The Devil” u kojoj se 124 puta ponavlja riječ “Wu” koja na mandarinskom jeziku označava broj 5.
U trenutku kad Liyuan uzima dvogled da odabere broj na dresu, među brojnim igračima na igralištu, ugleda Nickyjevog suradnika obučenog u dres s brojem 55. Liyuan nije svjestan podvale već misli da je broj odabrao intuitivno.
Iako u ovom slučaju upotrijebljen u pogrešne svrhe, ovaj mali trik jedna je od poznatih kognitivnih pristranosti zvana “priming effect” – podsvijest potiče podsjećanje ili prepoznavanje pojmova s kojima se često susrećemo.
Stoga, sljedeći put kad se zapitate imaju li impresije vašeg oglasa ikakvog smisla, sjetite se Liyuana i broja 55. :-)
Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.