Je li sumrak digitalnog oglašavanja blizu?

Dalibor Šumiga Facebook oglašavanje, Google/Youtube oglašavanje

Samo u prošloj godini, Google je zbog korisnika koji imaju instaliranu neku vrstu ad blockera izgubio 6,6 milijardi dolara.
Procjenjuje se da će do kraja ove godine zbog ad blockera razne oglašivačke platforme izgubiti otprilike 21,8 milijardi dolara*.
Taj iznos predstavlja 14% globalnog prometa u oglašavanju i bit će izgubljen zbog 6% internet korisnika koji koriste ad blocker.

Možda vam 6% izgleda malo, ali broj korisnika ad blocking softvera je u odnosu na prošlu godinu porastao za 41% i za očekivati je da će se rast nastaviti.

U Europi 35% korisnika barem jednom mjesečno koristi neku vrstu ad blockera; u većini slučajeva je riječ o mlađim, tehnološki osviještenim osobama, pretežito muškarcima, ali nemojte se zavaravati – ad blocking nije nuklearna fizika; nije teško postaviti ad blocker na svoje računalo, a korisnici su sve vještiji.

Uz sve to, Apple najavljuje i mogućnost blokiranja reklama na mobilnim uređajima koji će koristiti njegov operativni sustav i Safari kao internet preglednik.

Tko je kriv za ovu situaciju? Svi mi koji oglašavamo ili da budem precizniji, svi oni koji profit stavljaju ispred čovjeka (namjerno nisam napisao kupca).

2

PRODAJEMO ISTU PRIČU U DRUGOM PAKIRANJU
Marketingaši nikako da nauče na vlastitim greškama. Nakon što su izgubili većinu budžeta u tradicionalnim kanalima počeli su prodavati Google i Facebook kao set noževa: “Ako uzmete media buying za X kuna dobit ćete i Adwords oglašavanje i vođenje Facebook stranice gratis ili po vrlo povoljnoj cijeni.”
Što klijent dobiva? PR statuse na Facebooku koje nitko ne “lajka” i Adwords oglase zbog kojih internet korisnici sve više bježe prema ad blockeru. O klasičnim online bannerima, pop up-ovima i bannerima na kojima moraš loviti “x” da ugasiš reklamu da ne pričam…

Digitalni marketing i PR nisu isto. Digitalni marketing i tradicionalni marketing nisu isto. Copywriting za TV reklamu ili jumbo plakat nisu isto što i copywriting za Facebook statuse.

Bez obzira na fraze “content is king” i “storytelling je budućnost marketinga”, ako propovijedate, a ne primjenjujete ono što propovijedate, pilite granu na kojoj sjedite.

3

SUMRAK DIGITALNOG OGLAŠAVANJA?
Pisali smo već u jednom od prethodnih članaka – “Ne trebate digitalne stručnjake, trebate digitalne kreativce”. Digitalni stručnjaci su pročitali hrpu tutoriala, white papera i poslušali brdo webinara da bi postali baš to – digitalni stručnjaci. Oni će vam prvi reći da je “content king”, da je potrebno završiti svaki status pitanjem, da je bitno imati call-to-action button, itd… Ono što vam neće reći je kako na to gledaju ljudi kojima se obraćate?

Na koliko vaših Facebook statusa na kojima ste postavili pitanje je stvarno netko odgovorio?
Vaši kupci pišu pravila, a ne vaši digitalni, PR i marketinški stručnjaci. A ljudi kažu: “nemojte nas šamarati reklamama, jer ćemo vas blokirati” i onda ćete kao i većina brendova na Facebooku pričati sami sa sobom.

Koliko lajkova imate na vašim statusima? Pričate li sami sa sobom ili netko stvarno vidi te vaše objave?

Zapitajte se ili pitajte svoju agenciju da vam odgovori na ova pitanja.

Da bismo opstali u biznisu od kojeg svi trenutno živimo, bitno je da pogledamo jedni druge u oči i zapitamo se – radimo li mi stvarno u interesu naših kupaca?

Je li sumrak digitalnog oglašavanja blizu? Vjerojatno nije, barem ne još, ali mogao bi biti baš kao što se dogodilo printu, a sve više se događa i TV-u.

Zato bi poruka svima koji se bave bilo kojom vrstom marketinga trebala biti:

  • vaši kupci ne žele čitati vaše PR statuse
  • PR i digitalni marketing nisu isti par čarapa; ako se već želite baviti digitalnim marketingom, prilagodite se pravilima moderne komunikacije, stare PR fore više ne prolaze, da su prolazile ne bi vam propao biznis
  • naučite mjeriti uspjeh marketinga, prošlo je vrijeme prodaje magle
  • ako pričate da je content “king”, počnite ga stvarati
  • okrenite se native advertisingu, izbacite pop-up bannere i ostale invazivne tehnike; argument da to još uvijek prolazi je vrijedio i za call centre koji su bombardirali korisnike pozivima, pogledajte kakva je sad situacija

U suprotnom, pripremite se da i vaš brend bude počasni član ad blocking liste, a vi opet ostanete bez posla…

 

 

*PageFair & Adobe adblocking istraživanje 2015

Pratite našu Facebook stranicu, LinkedIn, Google+ ili Twitter.