Jel TV konačno mrtav?

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

behavioralna znanost, behavioralni marketing, marketing, reklame, promosapiens, tv oglašavanje

Nije….

Je li TV efikasan kanal oglašavanja?

Je…ali ne iz razloga koje najčešće čujete…

EFEKT PAUNOVOG REPA

Jeste li ikad vidjeli mužjaka pauna?

behavioralna znanost, behavioralni marketing, marketing, reklame, promosapiens, tv oglašavanje

Mužjak pauna je primjer koji se najčešće navodi u psihologiji, a opisuje fenomen zvan “costly signaling”.

Iako mu njegov rep otežava kretanje, što ga automatski čini i ranjivijim na napade predatora, s druge strane pokazuje njegov reprodukcijski potencijal – što je raskošniji rep, to je paun primamljiviji ženkama koje žele proširiti potomstvo.

KOJA JE VAŠA OMILJENA PEKARA?

Ako u Zagrebu pitate bilo koju osobu na ulici koje su najpoznatije pekare u tom gradu, većina će vam reći – Mlinar i Dubravica….

behavioralna znanost, behavioralni marketing, marketing, reklame, promosapiens, tv oglašavanje

Izvor: Mlinar.hr/Tripadvisor

Zašto baš te dvije? Imaju li tajni recept za najbolji kroasan u gradu? Imaju li najpovoljnije cijene?

Ne nužno, ali je već iz slika očito da su uložile jako puno novaca u prezentaciju svojih proizvoda.

To je “costly signaling”.

Naravno, nameće se pitanje što kupcu znači da je neka pekara upucala hrpu novaca u izgled svoje poslovnice? Racionalno objašnjenje ne postoji, ali postoji iracionalno – sve je stvar percepcije….

Pekara koja je uložila puno novaca u nešto što joj ne donosi povrat investicije odmah, što pokazuje da je ovdje na duge staze. To je “costly signaling”.

ZAŠTO JE ONDA TV EFIKASAN?

Svi ovi primjeri vraćaju nas na pitanje s početka ovog bloga – zašto je TV oglašavanje učinkovito?

Najčešće ćete čuti da je to zbog dosega. Digital ima možda i veći doseg nego TV, a posebice ako gledamo i ulaganje u oba kanala. Za iznos kojim ćete platiti 2 tjedna kampanje na TV-u, možete oglašavati na digitalu gotovo cijelu godinu.

Dakle, nije doseg. 

behavioralna znanost, behavioralni marketing, marketing, reklame, promosapiens, tv oglašavanje

Nije ni precizno targetiranje jer i tu je digital neprikosnoveni vladar.

Razlog zašto je TV oglašavanje efikasno jest zato jer je – skupo….

Da, dobro ste pročitali, zato jer je skupo. To je “costly signaling”.

Brand koji si može priuštiti TV reklamu, sigurno nije tu na kratke staze. To je podsvjesna percepcija koju vaši kupci ne mogu artikulirati, ali ta percepcija utječe na njihove odluke.

Što napraviti ako nemate budžeta za TV oglašavanje?

Pobrinite se da pokažete “costly signaling” na drugim kanalima komunikacije i u odnosu s klijentima. Dajte im nešto što vam ne donosi direktni financijski benefit, ali dugoročno pokazuje da vaš odnos s klijentima nije samo “one night stand”.

TV nije mrtav, vjerojatno nikad ni neće biti, ali to nikad i nije bio problem. Veći problem leži u činjenici da se većina stručnjaka koji pričaju o ovoj temi nije sjetila odgovor na to pitanje potražiti u psihologiji… 

Prikaži više (39)