Lajkate li stranice svih brendova koje kupujete?
Kupujete li brendove svih stranica koje lajkate?
Osobno, kupujem u supermarketu čiju stranicu ne želim pratiti ni u ludilu jer ne želim svaki dan saznati da je kilogram mesa pao s 9,99 na 8,99.
S druge strane, lajkam stranicu omiljenog F1 tima, ali ne vozim njihov automobil.
Facebook je odlučio ukinuti brojač lajkova na stranicama i ostaviti samo broj pratitelja
Jedan od navedenih razloga zašto Facebook smatra da je “following” jači signal nego “liking” je i taj da netko može lajkati vašu stranicu, ali i nakon nekog vremena odlučiti da ne želi pratiti vaše objave, iako i dalje lajka stranicu.
Taj slučaj vjerojatno imate i na svojim privatnim profilima – ne želite prestati pratiti neku osobu, ali njezini statusi o politici, psima, djeci vam idu na živce pa ste samo odabrali opciju da više ne gledate te objave u news feedu.
KOLIKO VRIJEDE LAJKOVI?
Facebook je pred nekoliko godina uz pomoć istraživačkih agencija napravio istraživanje sa željom da sazna postoji li korelacija između lajkanja brenda i svijesti o tom brendu, namjere kupnje i podizanja rejtinga brenda.
Korelacija je bila oko 1%.
Dakle, gledano iz poslovne perspektive, lajkovi ne vrijede gotovo ništa….
Ponukan ovim istraživanjem, naš tim u Promosapiensu je napravio dubinsko istraživanje na 30 ispitanika i 117 FB stranica i došao do sljedećih podataka:
- samo 7% kupnji se može povezati s lajkanjem neke stranice u neograničenom periodu
- samo 1,6% kupnji se može povezati s lajkanjem stranice u zadnjih mjesec dana
Kad pogledate gore navedene brojke, postavlja se pitanje zašto bilo koji brend i dalje prati broj lajkova/fanova ako taj broj nema gotovo nikakav efekt na prodajne rezultate?
Odgovor je zapravo vrlo jednostavan – zato jer brendove vode ljudi….
Na našim osobnim profilima, glavna metrika uspjeha su lajkovi. Ono što volimo vidjeti u svojoj osobnoj promociji, automatski smo prenijeli i na naš posao.
Je li to dobro? Naravno da nije.
Možemo li išta napraviti po tom pitanju? Jako teško….
Promjena se događa samo ako nešto želite ili ako nešto morate…
Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.