Devedesetih godina, tim talijanskih znanstvenika na čelu s dr. Giacomom Rizzollatijem proučavao je neurone koji kontroliraju pokrete i koordinaciju između ruku i usta.
Kao i obično, deblji kraj u istraživanju su (opet) izvukli – majmuni.
Majmuni spojeni na EEG dobivali su hranu te su znanstvenici pratili koji se neuroni u mozgu aktiviraju prilikom te aktivnosti (ovo je pojednostavljena verzija, vjerujem da vas previše ne zanima da su elektrode spajane na ventralni premotorni korteks).
Tijekom pauze jedan od znanstvenika je odlučio i sam nešto pojesti i tada se dogodio zanimljiv slučaj – majmun spojen na EEG gledao je znanstvenika kako jede i u tom trenutku u njegovom mozgu se aktivralo 10% neurona koji su bili aktivni tijekom testiranja kada je majmun imao gablec u znanstvene svrhe.
Tako je pukom slučajnošću majmun (ili znanstvenik, ovo je diskutabilno), otkrio tzv. “mirror neuron”.
MIRROR NEURON I MARKETING – GDJE JE KVAKA?
Oni stariji sjećaju se emisije “Šaljivi kućni video”; ovi mlađi kućne uratke različitih nezgoda gledaju na Youtube-u. Čovjek se zapita zašto uopće gledamo takve situacije kad i sami osjećamo neku nelagodu čekajući da nekog opali daska po glavi, da padne s bicikla ili da nezgodno doskoči na još nezgodniji dio tijela?
Također, sigurno ste bar jednom gledali video osobe koja skače bungee jumping. Netko od vas je rekao/pomislio: “Kvragu, ja ovo nikad ne bi probao!”; netko je rekao/pomislio:”Ovo je zakon, moram to probati!”.
U svim navedenim primjerima u vašem mozgu aktivirao se mirror neuron. Mirror neuron vas stavlja u cipele osobe ili situacije koju gledate i izaziva vašu reakciju – pozitivnu ili negativnu.
Sad se vjerojatno pitate koja je zadnja reklama koju ste vidjeli, a da je aktivirala mirror neuron?
Da vam pomognem? Reklama u kojoj Severina liže novi sladoled.
Ne, nije reklama koju je osmislio Promosapiens tako da ovo nije reklama naše bihevioralne kampanje. :-)
Da li je autor reklame ciljao na seksipil i činjenicu da u Hrvatskoj celebrityji dobro prodaju proizvod ili je vodio računa o ovoj dubljoj, bihevioralnoj komponenti marketinga, ne bih vam znao reći.
Činjenica je da vi gledate Severinu kako liže sladoled – netko zbog sladoleda, a netko zbog Severine. U oba slučaja, upalili ste svoj mirror neuron.
Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.