Zamislite da plovite brodom od Troje prema Itaki. Koga od ove dvojice na slici biste izabrali za kapetana vašeg broda?
Isto pitanje postavljeno je djeci u dobi između 5 i 13 godina u Švicarskoj.
Isto pitanje postavljeno je i odraslim ispitanicima u Švicarskoj, ali pitanje nije bilo tko će biti kapetan vašeg broda nego koju osobu smatraju kompetentnijom?
Osobe na slici nisu nasumice izabrani stock modeli već političari koji su sudjelovali na izborima u Francuskoj 2002. godine. Jedan od njih je bio pobjednik izbora, a drugi je bio – drugi.
Iako odrasli ispitanici u Švicarskoj, kao ni djeca, nisu znali tko su ovi ljudi, njihov odabir se u 72% (odrasli) i 71% (djeca) poklapao s rezultatima francuskih izbora.
Dakle, djeca i odrasli ljudi u Švicarskoj, bez da išta znaju o izborima u Francuskoj su običnim odabirom kompetentnije osobe ili kapetana imaginarnog broda, isključivo po slici, predvidjela rezultate izbora sa 70-postotnom preciznošću…
ŠTO ZNAČI SEKUNDA U OGLAŠAVANJU?
Ako radite digitalne kampanje, ako koristite format storyja (posebice na Instagramu) i ako dobivate detaljni izvještaj od vaše agencije, vjerojatno ste doživjeli i situaciju da neki story bude pogledan samo jednu sekundu iako je max vrijeme 15 sekundi.
Vjerojatno se pitate – je li taj story imao ikakav efekt?
Kao što možete vidjeti na primjeru priče s početka ovog bloga, utjecaj vanjskih podražaja na našu percepciju i odluke vrlo često je izvan domene našeg svjesnog razmišljanja.
Naravno, uvijek želite da vaš brend dobije što više pažnje potencijalnih kupaca, ali vjerojatno niste razmišljali koji je minimum pažnje koji je potreban da vaš brend bude zamijećen.
Recentno istraživanje na više od 900 ispitanika pokazalo je da se prva emotivna reakcija na vašu reklamu može pojaviti već nakon 400 milisekundi.
Iz navedenih primjera možete vidjeti da su u marketingu i sekunde bitne, a percepcija neke kampanje nije samo ono što svjesno doživljavamo. Idući put kad odlučite mjeriti učinkovitost vaše branding kampanje, zapitajte se koristite li prave alate? Lako je moguće da ste pitajući vaše kupce što (svjesno) misle o vašem brendu zapravo dobili odgovor koji nema veze s vašim pitanjem, baš kao i kod djece koja su birala imaginarnog kapetana broda…
Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.