Linkedin je postao online psihoterapija

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing

 

LinkedIn, social media posts, reach, public relations, consumer psychology, digital marketing

Nekoliko pratitelja mi se požalilo da uopće ne vide moje objave na Linkedinu, a objavljujem gotovo svaki dan, uključujući i vikende.

Problem leži u tome što na Linkedinu najbolje prolaze self-help ili life/work struggle objave i one dobivaju reakcije i doseg.
Ja pišem o potrošačkoj psihologiji, a to nije tema u kojoj se netko uvijek može prepoznati.

Dodatno, kako je porasla popularnost Linkedina u poslovnoj zajednici, kao i na svakoj mreži dosad, pojavili su se savjeti kako hakirati Linkedin algoritam.
Od savjeta da pišete svaki dan, da obavezno komentirate objave najpoznatijih influencera, da “budete svoji” (što god to značilo), da dajete dodatnu vrijednost svojoj publici…

Postoje 3 vrste percepcije:

01) selektivna pažnja – fokusiramo se samo na pojedine detalje
02) selektivna distorzija – dvoje ljudi istu stvar gleda različito
03) selektivna retencija – zadržavamo samo informacije koje su nama bitne

LinkedIn, social media posts, reach, public relations, consumer psychology, digital marketing

Svatko tko je pročitao te savjete shvatio ih je na svoj način i zato sad imamo i porast objava u kojima se Linkedin korisnici žale da je mreža postala “fake”.
Zaboravljamo, da kao i kod svake druge društvene mreže, naše reakcije na objave definiraju što će se pokazivati, sami stvaramo vlastiti newsfeed.

ŠTO STVARNO NAJBOLJE PROLAZI NA LINKEDINU?

Znatiželjan da testiram svoju teoriju što stvarno prolazi na Linkedinu, napravio sam mali eksperiment….
Prije nego uđem u detalje, bitno je znati pozadinu, a da biste znali pozadinu, jako je bitno da pročitate sljedeći citat:

The surest way to work up a crusade in favor of some good cause is to promise people they will have a chance of maltreating someone. To be able to destroy with good conscience, to be able to behave badly and call your bad behavior ‘righteous indignation’ — this is the height of psychological luxury, the most delicious of moral treats.
Aldous Huxley

LinkedIn, social media posts, reach, public relations, consumer psychology, digital marketing

Dakle, nema veće moralne poslastice nego kad vam netko kaže da možete vrijeđati osobu jer to činite za dobar cilj.

Ovaj citat je bio inspiracija za moju teoriju – na Linkedinu najbolje prolaze objave koje antagoniziraju stvarnog ili imaginarnog neprijatelja.
Sličan trik je primjenjivao Steve Jobs u svojim prezentacijama – “hero” (iPhone) i “villain” (stari spori telefon s tipkama).

Odlučio sam napraviti eksperiment – kad mi se pruži prilika, napisati objavu kojom antagoniziram nekog ili nešto i pratiti reakciju. Napisao sam dvije, obje su imale ogroman doseg i veliki broj reakcija.
Ali, imale su i svoje nuspojave…. Antagoniziranje podrazumijeva da ćete imati i ljude koji se ne slažu s vašim mišljenjem, a oni obično imaju najbržu reakciju, što možete vidjeti i u komentarima bilo koje dnevnopolitičke ili društvene teme. Npr. pogledajte bilo koji status o cijepljenju i pandemiji općenito.

Citat kaže: “We can disagree and still be friends”, ali ta teorija ne drži vodu na društvenim mrežama….
Svatko tko ima pristup internetu i dovoljno inteligencije da otvori profil, može reći što god želi; to je i razlog zašto tvrdim već godinama da je demokracija najveće zlo modernog društva jer glas budale vrijedi isto kao i glas pametnog čovjeka.

LinkedIn, social media posts, reach, public relations, consumer psychology, digital marketing

Ako imate veliku bazu pratitelja, bilo koji troll može doslovno na vašoj bazi graditi svoju reputaciju samom činjenicom da ste mu ostavili prostor da komentira svaku vašu objavu.

Ovo su sve bitne činjenice kako bih vam opisao moj eksperiment.
Ako pratite moj Linkedin profil, jednu od objava ste sigurno primijetili – onu o Ronaldu i Coca Coli. :-)
Da odmah objasnim, nisam napisao ništa što stvarno ne mislim, samo sam koristio antagonizirajuću retoriku i agresivan pristup.
Da, mislim da je licemjerno da napadaš Coca Colu, ne samo zato jer si ju reklamirao već zato što iza tebe stoje logotipi institucija koje su svjesno sudjelovale u kriminalnim radnjama, a njih nisi prozvao.
Ne, ne mislim da čovjek ne može promijeniti svoje mišljenje. Dapače, ako ne mijenjate mišljenje kad se pojave novi dokazi, onda nešto s vama nije u redu.

Ali vratimo se eksperimentu. Reakcije na tu objavu su bile nevjerojatne. A onda sam odlučio ugasiti komentare…. :-)

Moja teorija je bila da će se i pozitivne i negativne, a posebno negativne reakcije preliti na moj inbox. Da ću dobivati i pohvale i prijetnje smrću, ali na moje veliko iznenađenje, to se nije dogodilo.
Dobio sam samo jedan komentar u inbox i taj je stvarno bio urnebesan:

LinkedIn, social media posts, reach, public relations, consumer psychology, digital marketing

Dakle, postoji rješenje da se riješite trolova – ugasite komentare…
Kad nemaju publike, postaju nezainteresirani i bezopasni…

P.S.
Za sve vas koji ne možete, a želite vidjeti sve ili većinu mojih objava na Linkedinu, uskoro pokrećem newsletter “Na rubu pameti” u kojem će se naći i sve moje tjedne objave (ili barem većina njih).

U međuvremenu, ako želite da vam na Linkedinu i dalje bude ugodno i da čitate samo ono što vas zanima, koristite “Unfollow” i “Mute”.

Prikaži više (39)