Nitko nije savršen pa čak ni vaš brend…

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Pogledajte dvije fotografije ispod ovog odlomka

Koja Lino Lada vam se više sviđa?

Zapamtite svoj odabir….

PRIČA O NESPRETNOM KANDIDATU

Psiholog Elliot Aronson snimao je glumca koji odgovara na kviz pitanja. Glumac je unaprijed znao sve točne odgovore te je u kvizu na 92% njih odgovorio ispravno.

Po završetku kviza, glumac je namjerno po sebi prolio šalicu kave.

Aronson je pokazao snimku dvjema grupama studenata, ali jedna od njih je vidjela samo rješavanje kviza, a druga je vidjela i scenu u kojoj glumac prolijeva kavu.

Nespretni natjecatelj koji je prolio kavu  je od strane studenata ocijenjen kao simpatičniji.

Koju sliku Lino Lade ste odabrali na početku?

Ako ste odabrali sliku br. 2, pripadate grupi od 63% ispitanika koji su sudjelovali u našem eksperimentu i odabrali “nesavršenu” verziju Lino Lade. Eksperiment je proveden na uzorku od 5.800 ispitanika i pokazuje kognitivnu pristranost zvanu “pratfall effect” prema kojoj smo skloniji odabrati osobe, predmete i brendove koji nisu potpuno savršeni.

Iako na prvu zvuči nelogično da u svijetu u kojem estetika, simetrija i ljepota stoje visoko na listi, biramo nešto što nije savršeno, zapravo je potpuno logično da prevagu donosi autentičnost jer smo ipak svjesni da ništa nije savršeno. Iz tog razloga, nismo skloni previše idealiziranoj slici bilo čega jer nam potiče sumnju u autentičnost.

To je sigurno i jedan od razloga zašto se u zadnje vrijeme brojni brendovi okreću micro influencerima jer pokazuju veću razinu autentičnosti od top influencera koji su svoje objave uvelike pretvorili u vrlo proračunat i uređen (čitaj: filtriran i photoshopiran) sadržaj.

KAKO SE KORISTI PRATFALL EFFECT U MARKETINGU?

Pretpostavimo da se vašem brendu dogodio određeni propust u proizvodnji ili u komunikaciji.

Pratfall effect može poslužiti da simpatičnom kriznom komunikacijom priznate svoju nesavršenost. Evo kako je to napravio KFC kad im je ponestalo piletine:

Druga mogućnost je kod prezentacije vaših proizvoda. Baš kao što smo pokazali na primjeru Lino Lade, pokušajte vaš proizvod prikazati onako kako će ga stvarno vidjeti i vaši kupci.

U turističkoj industriji, kao i u beauty industriji je posebno bitno da ne pretjerate s Photoshopom i filterima jer razočaranje kupca nakon što vidi vaš proizvod uživo čini dugoročnu štetu vašem brendu.

Treća mogućnost je da nedostatke koje ima vaš brend u odnosu na konkurenciju, pametnim copywritingom okrenete u vašu korist.

Iako postoji bezbroj primjera, moj definitivni favorit je Avis:

Možda vaš brend nije savršen, ali u svijetu u kojem svi žele ostaviti najljepšu sliku o sebi, jedan od boljih načina da se istaknete jest baš da budete ono što jeste…. Bez filtera…