Kraj svake poslovne godine znači i budžetiranje nove. Koliko ste i jeste li uopće predvidjeli budžet za digitalni marketing?
Svi poslovni ljudi s kojima razgovaram tvrde da je digitalni marketing bitan, da je najmjerljiviji, da daje veliki doseg za relativno male novce, da su njihovi kupci online.
Ipak, kad krene budžetiranje sve navedeno pada u vodu – velika očekivanja za malo novaca.
Pogledajte ovaj graf iz 2012. godine koji pokazuje omjer ljudi koji koriste određeni medij i koliko je bilo marketinško ulaganje u taj medij. Tri godine kasnije nesrazmjer marketinškog ulaganja je vjerojatno još veći obzirom da je u prosjeku 74% hrvatskih građana online.
Pogledajte idući graf koji prikazuje na kojem kanalu su hrvatski potrošači stekli prvi dojam o brendu kroz oglašavanje
Dakle, vodi se mrtva trka između TV-a i online kanala.
Koliko ljudi, paralelno dok gleda TV koristi još jedan uređaj? Evo i tog grafa.
Za pretpostaviti je da TV gledatelji koriste drugi uređaj kad im sadržaj na TV-u nije dovoljno zanimljiv pa čak možda i kad su na TV-u……..reklame? Vrlo lako moguće…
Na pitanje je li sadržaj koji gledaju na drugom uređaju povezan uz sadržaj koji je trenutno na TV-u, 78% ispitanika je reklo – NE.
Ako pretpostavimo da svaki marketing manager želi mjeriti rezultat, želi izvući maksimum iz marketinškog budžeta i želi da njegov/njezin brend bude prisutan tamo gdje su potencijalni kupci, raspored marketinškog budžeta ne bi trebao biti problem – pola na tradicionalne medije, a pola na digital.
Zavirite u vaš marketinški plan (vjerojatno ga znate napamet) i provjerite jeste li dali jednaku šansu svim kanalima da kvalitetno promoviraju vaš brend? Ako niste, a gore navedene brojke nisu namještene, koji je razlog?
Trebate pomoć oko budžetiranja?