bihevioralni marketing digitalni marketing

[PITALI STE NAS] Bihevioralni marketing – što, kako, kada i zašto uopće?

Promosapiens Novosti

Nedavno smo vas na društvenim mrežama zamolili da nas upitate sve što vas zanima vezano uz bihevioralni marketing.

Postavili ste nam puno pitanja, nekima smo se i dobro nasmijali, a na kraju smo izdvojili 10 pitanja za koja smatramo da će biti najzanimljivija i najkorisnija svima vama koji čitate. :)

1. Koliko je bihevioralni marketing skuplji od klasičnog marketinga?

Ne nužno, zato što može biti i dio standardne kampanje. Sve ovisi o tome što se testira i kakav benefit daje prodajnom rezultatu. Nema smisla da provodite testiranje u kojem ćete dokazati da korisnici više lajkaju oglas koji ima riječ “sunce” umjesto riječi “nebo” ako od toga nemate konkretan poslovni benefit.

2. Koliko treba da se vide prvi rezultati? Kako ih prepoznati?

S obzirom na to da se unaprijed definira koliki uzorak je potreban kako bismo imali statistički relevantne rezultate, potrebno je cca 5 do 15 dana da se vide rezultati. Naravno, sve ovisi i o tome što testiramo. Također, ako se želi postići visoka kvaliteta rezultata (tzv. Ekologička validnost) trebate voditi računa o obrascima ponašanja vaših korisnika. U Promosapiensu taj podatak zovemo “bihevioralni loop” i pratimo 2 takva loopa:

01) ponašanje korisnika u periodu od ponedjeljak do nedjelje

02) ponašanje korisnika od prvog u mjesecu do 31-og u mjesecu

Zašto to radimo? Zato što se ne ponašate isto na početku tjedna kad ste u punom “work” modu i na kraju tjedna kad ste u “relax/party” modu. Također, vaše kupovne navike nisu iste kad tek dobijete plaću i kad je plaća već pri kraju; što je plaća više pri kraju, to ste manje skloni kupovini hedonističkih proizvoda.

3. Na kojem uzorku provodite svoja testiranja?

Ovisi o ciljnoj skupini, ali najčešće preko 20.000.

4. Postoji li neka utvrđena brojka impresija po osobi koja je u nekim granicama gdje još nismo dosadni kupcu?

Broj impresija, odnosno frekvencija prikazivanja po jednom korisniku varira od industrije do industrije, ali otprilike se kreće od 7 za FMCG industriju, 9 za pharma industriju, pa do čak 18 za auto industriju. No, vrlo bitan faktor je i o kojem proizvodu je riječ, kreativi kampanje, konkurenciji. Npr. mi smo radili kampanju za klijenta kojem je analiza prije pokretanja kampanje pokazala da će idealna frekvencija biti 12, ali u 4 ponovljena slučaja već na frekvenciji 4 su se počeli primjećivati rezultati koje je klijent očekivao.

5. Koliko su neuromarketing i bihevioralni marketing povezani?

Poprilično. Neuromarketing daje detaljniji uvid u određene obrasce koje izolirano želite testirati. Npr. možda ste utvrdili da vam 50% ispitanika odustaje u određenom procesu kupnje na vašem web shopu i to ste saznali bihevioralnim eksperimentom. Neuromarketinškim istraživanjem možete utvrditi zašto odustaju.

6. Može li bihevioralni marketing nanijeti štetu nekoj firmi?

Može, ali u istoj mjeri kao bilo koja negativna PR kampanja koju netko može pokrenuti da vas ocrni. Zloupotreba je nažalost moguća u svim segmentima naših života.

7. Kako znate hoće li se ljudi ponašati onako kako kažu?

Ne znamo, zato i provodimo eksperimente i to vrlo često. Svakog dana vi ste ponovno izloženi tisućama svjesnih i podsvjesnih poruka i iskustava. Ta iskustva i poruke mijenjaju i formiraju vas kao osobu. Ali, svatko od nas, ako ga promatramo dovoljno dugo ima određene obrasce ponašanja koji se ponavljaju. Ne moramo ih imati vječno, ali ih vrlo često imamo dovoljno dugo da bi se kroz bihevioralno istraživanje to moglo utvrditi. Poanta bihevioralnog istraživanja je da utvrdi vašu motivaciju i da njoj prilagodi marketinšku poruku jer svatko od nas voli kad dobije baš ono što želi.

8. Mogu li i ja sam raditi bihevioralni marketing? Imate li kakvu edukaciju?

Naravno, ako posvetite dovoljno vremena proučavanju materije iz područja psihologije i bihevioralne ekonomije.

Da, Promosapiens provodi edukacije, ali isključivo zatvorenog tipa po narudžbi klijenata.

9. Voditelj sam web shopa, jel’ to za mene?

Definitivno. Količina informacija (tzv. data pointova) koje dobivate od korisnika vašeg web shopa je enormna i ti podaci su izrazito vrijedni za unapređenje i vaše kampanje i iskustva vaših korisnika.

10. Digitalni marketing je bez veze i meni nije donio nikakve rezultate. Zašto mislite da je ovo vaše bolje?

Ne mislimo nužno da da je bolje, samo je drugačije, detaljnije i preciznije. Naš cilj je da kampanje, digitalne ili bilo koje druge vrste, ne budu bazirane na faktoru sreće, a to je glavna prednost bihevioralnog marketinga – strateško planiranje kvalitetne kampanje i kvalitetna analiza podataka.

Toplo preporučujemo da ne odustajete od digitalnog marketinga već da napravite analizu što je pošlo po zlu. Možda su vaša očekivanja (ili obećanja digitalne agencije) bila nerealna.

Ako su Vam neka pitanja i dalje ostala neodgovorena, slobodno nas, bez ikakve zadrške, kontaktirajte na info@promosapiens.hr