[PITALI STE NAS] Neuromarketing – što, zašto, kako i koliko?

Promosapiens Novosti

Prije nekog vremena zamolili smo vas na društvenim mrežama da nas obavijestite što vas sve zanima o neuromarketingu.

Dobili smo velik broj pitanja te smo odabrali njih 10 za koja smatramo da pokrivaju najzanimljivije i najkorisnije informacije o neuromarketingu za vas koji ovo čitate. :)

 

1. Zanima me framing efekt i arhitektura odabira. Neki najbolji primjeri s kojima ste se susreli.

 

Framing efekt i arhitektura izbora ne pripadaju direktno području neuromarketinga već više području bihevioralne ekonomije. Postoji veliki broj primjera koje ćete pronaći već samim guglanjem ovih pojmova, a mi svakako preporučujemo da pogledate na FB stranici Promosapiensa zadnjih nekoliko eksperimenata koji smo objavili; većina njih pokriva framing effect i arhitekturu izbora.

 

2. Može li se sudjelovati u vašim istraživanjima i na koji način se može prijaviti?

 

Da, možete se javiti na info@promosapiens.hr s naznakom da želite sudjelovati u istraživanju. Poziv na istraživanje ovisi o tome jeste li u ciljnoj skupini na kojoj se provodi istraživanje. Trenutno preko 700 ispitanika u Hrvatskoj i 240 u Srbiji je prijavljeno u našoj bazi za neuromarketinška istraživanja.

Svakako vodite računa da za istraživanja u kojima koristimo EEG morate biti dešnjaci.

 

3. Kako bi izgledalo i koliko bi trajalo istraživanje  o dizajnu ili redizajnu pakiranja i boji proizvoda?

 

Ovisi o proizvodu i što želimo saznati. Istraživanja u kojima simuliramo interakciju s proizvodom na polici traju duže; istraživanja u kojima testiramo percepciju pakiranja online traju kraće. Bitan faktor su i područja interesa koja želite analizirati. Npr. možda želite testirati samo percepciju pakiranja pa je cijelo pakiranje područje interesa, ali možda na samom pakiranju postoji element koji želite testirati (npr. “Gluten free” natpis) i u tom slučaju je potrebno više vremena da se napravi analiza.

Dodatno, pitanje je testirate li vizualnu pažnju (gdje, što i koliko dugo osoba gleda) ili podsvjesnu percepciju (sviđa li joj se proizvod, je li kompliciran za upotrebu, itd…).

Sukladno svim navedenim informacijama, istraživanje može trajati dan-dva, ali može trajati i tjednima.

 

4. Ima li neuromarketing kakve veze s bihevioralnom ekonomijom?

 

Ima u toj mjeri da se oba područja bave proučavanjem ljudskog ponašanja.

 

5. Na kojem uzorku provodite svoja testiranja i koliko traju ta testiranja?

 

Minimalni uzorak je 30 ispitanika, ali uvijek se radi tzv. Oversampling, tj. Regrutira se cca 10-15% više ispitanika od potrebnog broja. Naša istraživanja najčešće imaju između 40 i 100 ispitanika. Za neuromarketinška istraživanja to je optimalan broj. Ne vjerujte nikome tko vam obećava kvalitetne rezultate neuromarketinških istraživanja na uzorcima od 10-20 ispitanika.

 

6. Kolika je cijena neuromarketinga? Isplatili se to raditi?

 

Neuromarketing je utemeljen na znanstvenim radovima i dokazanim metodologijama. Ako se radi ispravno, svakako se isplati jer daje validne rezultate. Cijena varira ovisno o broju stimulusa koje testiramo, trajanju istraživanja po jednom ispitaniku, metodologiji koju koristimo.

 

7. Čuo sam da je neuromarketing samo za velike firme. Je li to istina?

 

Apsolutno ne. Neuromarketing je namijenjen svim poduzećima koja žele bolje razumjeti svoje kupce i njihovu percepciju proizvoda. Ulaganje u neuromarketing nije PR odluka nego strateška odluka što znači da je cilj neuromarketinškog istraživanja povrat novca uloženog u istraživanje i povećanje profita uslijed saznanja koja dobijete iz istraživanja.

 

8. Je li neuromarketing etičan? I je li legalno na taj način ispitivati ljude?

 

Da. Kao član najveće svjetske neuromarketinške asocijacije (NMSBA), Promosapiens podliježe etičkom kodeksu te organizacije. Također, svi ispitanici pristupaju dobrovoljno našim istraživanjima te su unaprijed upoznati s metodologijom i ciljem istraživanja.

Sve priče o čitanju misli, ispiranju mozga, manipulaciji podsvješću su potpune laži. Mi ne mijenjamo vašu osobnost, mi samo čitamo signale koji su već tu i koje daje vaše tijelo.

 

9. Kakvu opremu koristite za svoja istraživanja? Je li ta oprema pouzdana?

 

Promosapiens koristi isključivo opremu koja je dokazano učinkovita, znanstveno validirana i testirana u praktičnoj primjeni. Npr. to podrazumijeva medicinski certificirani EEG, eye tracking naočale visoke kvalitete i sve ostale senzore koje proizvode najpoznatiji svjetski stručnjaci, a koriste najveći svjetski brendovi i profesionalci.

Naša oprema je apsolutno pouzdana i sigurna. Također, kod upotrebe iste koriste se najviši standardi po pitanju dezinfekcije i održavanja opreme kako bi se zadržala najviša kvaliteta istraživanja.

 

10. Radite li edukacije o neuromarketingu?

 

Da, ali ne otvorenog tipa već isključivo po narudžbi. Jako je bitno naglasiti da je edukacija o neuromarketingu vrlo specifična. Ako želite naučiti osnove neuromarketinga jer vas zanima to područje, to nije problem. Ali, ako očekujete da ćete nakon provedene edukacije sami postati stručnjak za neuromarketing, to već može biti problem. Za razliku od digitalnog marketinga, gdje primjenjena znanja možete primijeniti istog trenutka kada ih savladate, u neuromarketingu morate imati pristup i visokosofisticiranoj opremi koja je vrlo skupa. Također, teorija o neuromarketingu i praktično neuromarketinško istraživanje su dva vrlo različita svijeta. Možete studirati neuromarketing, naučiti svu teoriju i svejedno se može dogoditi da ne znate kako postaviti EEG protokol, napraviti analizu, pripremiti istraživanje. Iz tog razloga, sve klijente koji nas kontaktiraju po pitanju edukacije iz neuromarketinga prvo pitamo žele li samo znati više ili se baš žele baviti istraživanjima u praksi.

Ako su neki od odgovora na vaša pitanja i dalje ostali nejasni, možete nam se obratiti bez ikakvog oklijevanja na info@promosapiens.hr.