Psihologija copywritinga 1. dio

Dalibor Šumiga Content marketing/Native advertising

Nakon što je izašao naš članak o psihologiji bannera (1. dio i 2. dio), nekoliko ljudi me pitalo hoćemo li obraditi i druge marketinške alate i tehnike kroz biheviorizam. Odlučili smo ovaj puta obraditi psihologiju iza pisanja kreativnih statusa i oglasa.
U prvom dijelu ove teme obradit ćemo osnove copywritinga, tj. predradnje koje morate poduzeti prije nego krenete stvarati marketinšku poruku za svoje kupce.

PISANJE STATUSA NIJE COPYWRITING
Facebook je trenutno najaktivniji i najatraktivniji prostor za kreativno izražavanje, ali i pravo mjesto da prepoznate najčešće greške kod copywritinga. Potrebno je razlikovati pisanje statusa od pravog copywritinga.

Pisanje statusa je serijsko stvaranje sadržaja bez analitičkog ili psihološkog pristupa, tj. čisto lupanje statusa da se popuni kvota, bez da vodite računa što zapravo vaši fanovi žele pročitati.
Ako je određeni status zanimljiv vama, to ne znači da će se svidjeti vašim fanovima. Naravno, ostaje pitanje – pišete li statuse zbog sebe ili zbog fanova?
Ako pišete zbog sebe i želite na Facebook stranici vidjeti samo ono što se sviđa vama ili vašim nadređenima, možete slobodno prestati čitati ovaj članak.

promosapiens_status_copywriting_1

Postoje 2 izreke koje najbolje opisuju trenutno stanje većine Facebook statusa u Hrvatskoj:

01) Definicija ludosti je činiti stalno jednu te istu stvar i očekivati drugačiji rezultat (Albert Einstein)
Ako vam nitko ne lajka, komentira ili dijeli status koji ste objavili ili vrlo mali broj ljudi koji su ga vidjeli reagira na vašu poruku, zašto pobogu lupate ponovno po istoj strategiji?

02) Nikad ne piši oglas koji ne bi pokazao vlastitoj obitelji. Ne želiš lagati vlastitoj ženi, nemoj onda ni mojoj. (David Ogilvy)
Stavite se u poziciju vašeg kupca – biste li vi, da ste na njihovom mjestu, kupili proizvod da vidite poruku poput one koju im servirate? Biste li vi pročitali newsletter koji bi sadržavao naslov kakav vi nudite svojim kupcima? Biste li vi oduševljeno krenuli u dućan nakon što vidite TV reklamu koju vi servirate svojim kupcima?
Molim vas, budite objektivni kada odgovarate na ovo pitanje. Biznis nije hobi, vaše subjektivne odluke i preferencije mogu upropastiti cijelu kompaniju.

promosapiens_pa_sto_copywriting_1

POTROŠAČ NE KUPUJE PROIZVOD NEGO BENEFIT
Harley Davidson ne prodaje motocikle. Harley Davidson prodaje pripadnost “odmetnicima”, “slobodnim jahačima”, “ratnicima ceste”. Harley Davidson prodaje iskustvo. Onog trenutka kad Harley Davidson počne prodavati motocikle – propast će…

Isto vrijedi i za vaš proizvod… Kada prodajete, fokusirajte se na iskustvo koje donosi vaš proizvod ili usluga.

ŠTO TU IMA ZA MENE?
Ovo pitanje si postavlja svaka osoba kada vidi vaš oglas, reklamu, status ili naslov bloga/newslettera.
Ako joj vaš copy ne pruža dovoljno dobar odgovor, ignorirat će vašu poruku. Logika je jednostavna – ljudi su izrazito egocentrična bića i prije svega žele znati koji benefit postoji za svakog od njih.

PA ŠTO?
Kada potencijalni kupac ugleda vašu marketinšku poruku koja glasi otprilike ovako: “Mi smo Poduzeće d.o.o., vrhunski stručnjaci za super usluge!” znate li što kaže…?

Kaže – PA ŠTO…?

Odgovor na ovo pitanje je najbolji copy koji možete stvoriti…

Sad kad smo utvrdili temeljne postavke, u drugom dijelu ovog bloga ući ćemo dublje u biheviorizam iza kreativnog pisanja. Pratite nas i idući tjedan.

 

Želite naučiti vještine kreativnog pisanja ili angažirati
bihevioralne stručnjake da pišu za Vaš brend? Kontaktirajte nas.

Pošaljite poruku