Reklama koja se sviđa samo vama

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Bez konkretnih podataka, vi ste samo osoba s mišljenjem…

Statistička pogreška….

Ako ste ikad bilo kojoj osobi pokazali bilo koju reklamu, oglas, objavu na društvenim mrežama i pitali je da procijeni je li ono što gleda dobro ili loše, velika je vjerojatnost da je konstrukcija odgovora izgledala ovako:

“Meni se to (ne) sviđa.”

“Ja bih to isto/drugačije.”

Isti odgovor ćete dobiti ako pitate laika ili profesionalca. Kod laika to i nije neki problem, ali kod profesionalca je…

MIŠLJENJE “STRUČNJAKA”

Vrlo često me netko od prijatelja poduzetnika zna pitati da dam svoje mišljenje o njihovom logotipu, sloganu, web stranici i sl. Svaki put postavim isto pitanje: “Zašto te zanima moje mišljenje? Možda čak i nisam tvoja ciljna skupina, ali čak i da jesam, ja sam jedan od pola milijuna ljudi koje ti ciljaš; dakle, ja sam definitivno statistička pogreška.”

Odgovor na moje pitanje je obično: “Ali ti si stručnjak.” Za što? Za pogađanje, gatanje, predviđanje? Bez konkretnih podataka, ja sam samo osoba s mišljenjem….

I baš zbog toga jer smo previše subjektivni u našim procjenama, velika većina kampanja nema nikakav ili minimalni utjecaj na ljude kojima se obraćamo. Zato jer velika većina reklama je napravljena da bi se svidjela osobi koja odobrava kampanju, a ne krajnjem kupcu.

ZAŠTO VEĆINA KAMPANJA NE PROLAZI KOD PUBLIKE?

Dvije su osnovne greške koje radimo kod pripreme marketinških kampanja i radi ih velika većina ljudi u branši:

01) kampanja dobiva zeleno svjetlo ako se sviđa nama

02) previše analiziramo kampanju

Ako se kampanja sviđa nama, to ne znači da se sviđa i publici, a njih je nekoliko stotina tisuća (i više) dok je nas u kreativnom odjelu nekolicina. Ne trebate biti vrhunski analitičar da shvatite kako je nekolicina debelo u rangu statističke pogreške.

Vaši potencijalni kupci ne proučavaju detaljno vašu reklamu, ne gledaju ju nekoliko desetaka puta, pauziraju, analiziraju, donose racionalne zaključke. Njihov dojam o reklami i o brendu događa se u sekundama, nekad čak i u milisekundama.

Istraživanje je pokazalo da se velik broj kampanja (u ovom istraživanju 74%) povuče s tržišta bez nekog valjanog razloga, a jedan od njih je taj da je kreativna ideja dosadila marketing odjelu.

Ako želite da vaša kampanja bude prilagođena percepciji vaših kupaca, pokušajte ju gledati njihovim očima.

U suprotnom, napravili ste reklamu koja se sviđa samo vama….