behavioral marketing, digital marketing, linkedin

Sedam “smrtnih” grijeha na Linkedinu

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Ovaj “grijeh” čak i nije na listi, ali zaslužuje da bude odmah na početku ovog bloga – ne flertujte sa svojim kontaktima na Linkedinu; jednostavno je patetično i nezrelo. Prebacite se na Tinder…

Ako pak niste osoba koja šalje svoje gole autopotrete na Linkedinu, možda se pronađete u ovih sedam vrlo uvriježenih grijeha na Linkedinu:

01) ako niste stručnjak, ne dijelite savjete

Poslovica jasno kaže: “Ne primaj savjete od nekoga na čijem mjestu ne bi htio biti.”

Ako već i dajete savjete ili pišete o nekoj temi, istaknite da ste entuzijast, a ne stručnjak. Stručnjak je onaj koji se bavi tim poslom, a entuzijast je osoba koja, poput novinara, ne mora nužno biti stručnjak, ali kompilira tuđa znanja i nesebično ih dijeli drugima.

Smiješno je ako držite webinar kao stručnjak za nešto što nikad u životu niste radili.

Osobno, izbjegavam izraz “stručnjak” jer zvuči kao da znam sve o tome, a uvijek ima prostora za napredak pa preferiram izraz “specijalist” – usko fokusiran na tu temu.

02) ako radite ankete, naučite osnove statistike

Poll postovi su postali “in” na Linkedinu, ali i oni zahtijevaju određenu statističku validnost rezultata. Neprofesionalno je da objavljujete rezultate ankete koju ste proveli na uzorku od 20 kontakata i na osnovu te ankete donosite neke generalne zaključke.

03) prvo budite entrepreneur, a onda life coach

Posebno čest slučaj kod mladih osnivača start upa – više pišu o “daily struggle” temama nego o svojem start upu. Da budem iskren, kod nekolicine čak ni ne znam čime se bave jer im je profil pun postova o tome kakav čovjek trebate biti, kako se nositi s izazovima posla i sl. Ne budite ni Gary Vaynerchuk ni Oleg Vishnapolsky; budite VI, pokažite svoju ekspertizu.

04) ne budite B2B clickbait autor

behavioral marketing, digital marketing, linkedin, clickbait

Ako želite nekome podijeliti znanje, neki ebook, neku korisnu informacija, zar nije dovoljno napisati: “Hej, evo super statistike koja će vam pomoći u biznisu. Skinite dokument na sljedećem linku.”? Koja je poanta postova tipa: “Napišite YES u komentar ako želite ovaj dokument.”?

Mislim da ne može niže od ovoga… Osobno mi je to najgora stvar na LinkedInu.

05) Linkedin (ni)je psihoterapija

Imali ste neugodnu situaciju s klijentom i sad ste se odlučili ispuhati na Linkedinu. Ako ne mislite više raditi s tim klijentom, ok – pišite o njemu.

Ako mislite i dalje graditi svoj biznis, Linkedin (kao ni bilo koja druga mreža) nije mjesto gdje treba izbaciti svoj bijes. Razumijem vas u potpunosti, ali još nisam čuo za klijenta koji je rekao: “Vidio sam tvoj post o meni na Linkedinu. Sad tek shvaćam koliko sam pogriješio i napravit ću sve da to ispravim.”

Ne, dobit ćete jedan lijepi “f*ck off” i povećati šansu da vas ne angažiraju i drugi klijenti jer misle: “Ako se zamjerim ovoj osobi, pljuvat će po meni i mojem poduzeću na Linkedinu; ne želim riskirati, angažirat ću nekog drugog.”

06) ne budite troll

Ako nemate ništa pametno za napisati, bolje preskočite post.

Naišli ste na post za koji je netko potrošio vrijeme, novac, znanje i podijelio ga sa svima, a vaš komentar na korisnu informaciju bude: “Imaš typo…”

Ako ste već htjeli pomoći, mogli ste to napisati u inbox, ili napisati u komentaru: “Vrlo zanimljiv post. Btw. potkrao se typo”. Ovako, samo trollate jer želite svoj djelić pažnje na tuđoj objavi ili se jednostavno želite praviti pametni pred širokom publikom. U oba slučaja zapravo ste – troll…

07) ne koristite “često me pitaju” ako vas često ne pitaju

behavioral marketing, digital marketing, linkedin, asking questions

Želite podijeliti neku korisnu informaciju, jednostavno ju podijelite. Dvoje ljudi koji su vas nešto pitali ne pripadaju skupini “često me pitaju”.

Po mojem osobnom iskustvu, “često me pitaju” ću napisati ako me nekoliko puta minimalno 5-10 ljudi pita ili mi skrene pozornost na određenu temu.

U duhu Linkedina, završit ću ovaj blog citatom:

“Linkedin is no longer an online resume. It’s your digital reputation…”

(Jill Rowley)