Što radi naš mozak dok spavamo? Sortira sve informacije koje je prikupio prethodnog dana, analizira ih, filtrira i posprema u dugotrajnu memoriju. Ali ne sve…
Prema istraživanju znanstvenika sa sveučilišta Columbia, mozak prioritet daje pozitivnim, “high-rewarding” informacijama, odbacuje neutralne i nebitne informacije fokusirajući se samo na one koje smatra bitnima za buduće odluke.*
Ova informacija je izuzetno bitna ako se bavite marketingom. Vaša reklama ili oglas trebaju biti tako koncipirani da ih mozak vašeg potencijalnog kupca prepozna kao “high-rewarding” informacije i spremi ih za buduće odluke.
To znači da sljedeći put kad se osoba susretne s vašim proizvodom, podsvijest šalje signal da su prethodna iskustva s vašim proizvodom bila dobra, što povećava šansu da kupac odabere vaš proizvod.
Više o praktičnom primjeru ove taktike pročitajte u našem blogu “Dopamin – čarobni pokretač marketinga”.
SJEĆATE SE REKLAME, ALI SJEĆATE LI SE I PROIZVODA?
Jedna od najboljih karakteristika neuromarketinških testiranja je mogućnost mjerenja emotivne reakcije publike na kreativu koju osmisli vaš tim ili agencija. Dobra strategija kvalitetne reklame je da u trenucima koji predstavljaju emotivni peak (koji je moguće izmjeriti) vaš brend bude u kadru.
Sjećate li se Evianove reklame “Rolling Babies”? Svojevremeno je uvrštena u Guinessovu knjigu rekorda kao najviralnija reklama i dosegla je u 2009. godini, kad je i objavljena, preko 50 milijuna pregleda, ali je Evianova prodaja te godine pala za 25% i brend je izgubio market share.
Osobno sam radio analizu viralnih reklama koristeći samo analizu emocija preko ekspresije lica i Evianove bebe su bile među reklamama s najvećim postotkom angažiranosti i pozitivne emocije.
Ako pogledate tu reklamu, a posebno njezin nastavak, primijetit ćete da postoji samo nekoliko trenutaka u reklami gdje se pojavljuje Evian brend, a ti trenuci nisu emotivni peakovi reklame, što znači da postoji velika šansa da mozak nije “spremio” brend u podsvijest već samo pozitivnu asocijaciju na bebe koje izvode akrobacije.
KAKO IZGLEDA DOBRA REKLAMA?
Nažalost, ne mogu vam pokazati o kojem je brendu riječ, ali screenshot ispod prikazuje emotivnu reakciju mjerenu EEG-om.
Plava linija pokazuje motivaciju, vrijednosti iznad nule pokazuju privlačnost reklame i kao što vidite, gotovo cijelo vrijeme trajanja reklame, vrijednosti su pozitivne. U većini momenata koje vidite kao emotivne peakove, logotip brenda je u kadru.
Također, zelena linija koja pokazuje pažnju je kontinuirano pozitivna.
Najbitnije od svega, pogledajte kraj reklame – kognitivno opterećenje pada na minimum, a pažnja i motivacija rastu što pokazuje da je kreativni tim napravio upečatljiv kraj reklame. Ova informacija je jako bitno zbog tzv. “Peak-end” pravila koje kaže da ukupno iskustvo ocjenjujemo prema peaku (vrhuncu iskustva) i prema kraju.
Kako možete biti sigurni da vaša reklama ili oglas u pravom trenutku aktivira emotivnu reakciju?
Jedino neuromarketing trenutno nudi odgovor na to pitanje….
*https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181120125916.htm

Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.