Promosapiens - blog3

Što biste dali da znate što drugi misle o vama?

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

U filmu “Što žene vole” Mel Gibson dobije moć čitanja misli i ta supermoć promijeni njegov život i karijeru zauvijek.
Najbolje od svega, u tom filmu Mel Gibson glumi marketinškog stručnjaka.

Jeste li se ikad zapitali, što biste učinili da možete imati takvu supermoć?
Vjerujem da bi ju malo ljudi odbilo.

Iako smo još daleko od čitanja misli, postoji način da jednostavno i brzo pratite sentiment ljudi prema vašem brendu.
Ta metoda stručno se zove implicitni test asocijacije, a mi ga zbog lakšeg razumijevanja zovemo podsvjesno anketiranje.

Neki od vas možda i provode istraživanja, ali ih ne provode prečesto jer su skupa i jer niste sigurni što biste dobili ako biste npr. svaki mjesec proveli istraživanje.
Ako biste imali na raspolaganju metodu koja je jeftina, brza i preporučljiva da se koristi svaki mjesec, vjerujem da se ne biste dvoumili.
To su podsvjesna anketiranja.

ZAŠTO BI ITKO SVAKI MJESEC RADIO TESTIRANJE AKO NE LANSIRA KAMPANJU SVAKI MJESEC?

Iako možda ne pokrećete svaki mjesec novu kampanju, činjenica je da svaki mjesec provodite određene prodajne i/ili marketinške aktivnosti.
Problem je što ne možete uvijek znati njihov učinak. Za neke od njih možda niste čak ni sigurni da možete mjeriti učinak.
U takvim situacijama vam mogu pomoći podsvjesna anketiranja – da izmjere efekt svega što radite kako biste znali što prolazi, a što ne.

KAKO FUNKCIONIRA PODSVJESNO ANKETIRANJE?

Pretpostavimo da ste ovaj mjesec odlučili pokrenuti 3 velika projekta:

  1. edukaciju prodajnog osoblja
  2. novu reklamu koja promovira vaš novi inovativni proizvod
  3. podići cijene zbog trenutne inflacije 

Na prvu izgleda kao da ne možete mjeriti efekt sva 3 projekta, ali prava istina je da možete pomoću podsvjesnog anketiranja.

KAKO FUNKCIONIRA PODSVJESNO ANKETIRANJE?

Podsvjesno anketiranje provodi se preko online upitnika, tj. Ispitanicima se šalje link na podsvjesnu anketu koju trebaju riješiti.
Podsvjesno anketiranje uparuje vaš brend i određene atribute/asocijacije koje želite vezati uz vaš brend. U našem slučaju, to su sljedeća 3 atributa:

  1. ljubazno osoblje
  2. inovativnost
  3. pristupačne cijene

Podsvjesna anketa mjeri podsvjesni sentiment ljudi prema vašem brendu kad uz njega stoje atributi koje smo prethodno naveli: ljubazno osoblje, inovativnost, pristupačne cijene.
Pretpostavimo da svaki mjesec radimo podsvjesno anketiranje, što je i preporučljiva frekvencija. Na početku mjeseca dobili smo sljedeće rezultate za ova 3 atributa:

Ovo je početna pozicija, vidimo da ste po pitanju ljubaznog osoblja na blagoj pozitivi, po pitanju inovativnosti ste u neutralnoj zoni i trenutno stojite dobro po pitanju cijena jer ste u visokoj pozitivi.

Premotajmo sada priču mjesec dana unaprijed. Odradili ste sva 3 projekta – educirali ste osoblje, lansirali inovativni proizvod i podigli ste cijene. Ponovno mjerimo podsvjesni sentiment i dobivamo sljedeće brojke:

ZAŠTO JE PODSVJESNO ANKETIRANJE TOLIKO UČINKOVITO?

Nekoliko je razloga zašto podsvjesno anketiranje ima veću preciznost od tradicionalnih mjerenja:

  1. Jer mjeri ljudsku percepciju u tzv. zoni periliminarnog gdje racionalni dio mozga tek počinje racionalizirati određenu odluku, tj. tek dobiva signal iz emotivnog dijela mozga što želimo/volimo. Banalnim rječnikom, podsvjesno anketiranje lovi ispitanika na “krivoj nozi” dok još nije u mogućnosti svjesno lagati kako bi dao društveno prihvatljiv odgovor
  2. Podsvjesno anketiranje koristi psihološki fenomen zvan “Solomonov paradoks” u kojem su ljudi objektivniji kada nisu dio neke priče. U ovom slučaju to znači da u jednoj fazi ankete ispitanici odgovaraju u svoje ime, a u drugoj u ime drugih te time dobivamo i odgovore koji su pod utjecajem sentimenta okoline.
  3. Sigurnost odgovora mjeri se u milisekundama što ne ostavlja prostor za manipulaciju

Sad kad ste se upoznali s mogućnostima podsvjesnog anketiranja, zapitajte se ponovno – što biste dali da možete znati što drugi misle o vama?