Svijet treba i marketingaše

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Ovo je kapelica sv. Jurja u mjestu Planina pored Zagreba. Prvi zapisi o njoj datiraju iz 1261. godine. Opasana je zidom, ima 3 oltara i drveni kor nad vratima i toranj s dva crkvena zvona….

Zagrebačko područje poznato je po seizmičkoj aktivnosti i najjači potres koji je pogodio Zagreb 1880. godine imao je epicentar u mjestu Planina, gdje se nalazi i ova kapelica.

svijet marketing digitalni marketing promosapiens

Kada bih vas, 24 sata nakon što pročitate gore navedeni opis ove crkvice (koji sam usput poprilično skratio), pitao da mi ponovite što sam ovdje napisao, većina to ne bi mogla učiniti. Ne zato jer imate slabo pamćenje ili jer niste pažljivo čitali već zato jer ste ovakav opis vjerojatno pročitali o bilo kojem povijesnom objektu ili događaju na svijetu.

Pa idemo probati ispočetka….

Na slici iznad prikazana je kapelica sv. Jurja u malom mjestu Planina pored Zagreba. U toj kapelici sam kao dijete učio vjeronauk i uz nju se veže legenda koju mi je pričala moja baka….

Prema toj legendi ispod ove kapelice spava zmaj. Svaki put kada zmaj udari repom, dogodi se potres. Zvono na ovoj kapelici nikad ne zvoni tijekom grmljavine jer bi prema legendi tako probudili zmaja….

Koji opis ove male i većini ljudi nepoznate kapelice biste prije zapamtili? Koji opis biste prije prepričali drugima?

Da ste osoba koja radi u kulturi ili turizmu i ima za cilj što više popularizirati ovu destinaciju, što mislite, kojim opisom biste to bolje učinili?

TRESLA SE BRDA…

Pred nešto više od tjedan dana Zagreb je pogodio vrlo jak potres.

Opasnost od potresa ne bi trebala biti neka novost, grad se nalazi na seizmički vrlo aktivnom području.

Do trenutka kad se dogodio potres, rijetko tko je znao adresu (fizičku ili web) Seizmološkog zavoda ili da postoji aplikacija u kojoj možete prijaviti da ste osjetili potres..

Nakon potresa, navala na aplikaciju i na web stranice je bila tolika da serveri nisu mogli izdržati to opterećenje.

Ovaj blog pišem sat vremena nakon što smo ponovno osjetili još jedan potres magnitude 2.8 Richtera i ovo je zadnji tweet koji sam upravo pročitao na stranici Europsko-mediteranskog seizmološkog centra (EMSC):

svijet marketing digitalni marketing promosapiens

GDJE STE BILI DOSAD?

Nakon velikog zagrebačkog potresa čak su i novinari pitali seizmologe je li se ovaj potres mogao predvidjeti i zašto nije bilo nikakvih upozorenja.

Seizmolozi su odgovorali da već duže vremena upozoravaju da je na zagrebačkom području vrlo velika vjerojatnost da će se dogoditi veliki potres, ali ih nitko nije previše slušao.

I više je nego jasno da u ovim kriznim vremenima svijet treba znanstvenike, liječnike, seizmologe, epidemiologe, policajce, vatrogasce, vozače kamiona i sve druge koji su obučeni da u ovakvim situacijama održe zajednicu na okupu, živu i zdravu.

Ali svijet treba i marketingaše. Da smo u onim boljim vremenima više vremena posvetili popularizaciji znanosti i kvalitetnijem informiranju javnosti, sigurno bismo značajno smanjili paniku u ovim kriznim situacijama.

Ne možemo očekivati od znanstvenika da će svi redom biti elokventni u svojoj komunikaciji i razumljivi prosječnoj osobi, ali postoje ljudi koji taj posao rade svaki dan i u tome su vrlo dobri, a to su marketingaši…