Trebaju li vam Snapchat, Instagram i Pinterest?

Dalibor Šumiga Facebook oglašavanje, Google/Youtube oglašavanje

Koji je glavni motiv zašto je vaš brand prisutan na društvenim mrežama?

Dopustite mi da pogodim – da biste se približili vašim potencijalnim kupcima i da biste posljedično povećali prodaju.

Koliki je vaš mjesečni budžet za oglašavanje i content marketing na društvenim mrežama?

Da pogodim – ograničen….?

Koliko ste iskoristili potencijal marketinških kanala koje trenutno koristite?

Npr. ako vaš brand ima Facebook stranicu, jeste li pokušali izračunati koliko vaše ciljane publike ste dosegnuli svakog mjeseca vašim objavama i oglasima?

Ako oglašavate na Google-u, jeste li pokrili većinu ključnih riječi koje pretražuju vaši potencijalni kupci?

Zašto vas pitam sva ova pitanja?
Zato jer svako malo čujem pitanje – trebamo li imati Instagram, Snapchat, Pinterest? Agencije predlažu da imate (naravno, to im povećava prihode), na Facebook grupama freelanceri i agencijski ljudi raspravljaju kako napraviti dobar sadržaj za druge mreže osim Facebooka, čak je i Lana Jurčević, hrvatska digitalna zvjezdica (ako niste znali i pjevačica) komentirala sljedeće:

Zašto odabrati Snapchat kao kanal drugačije komunikacije s publikom, a time i drugačijeg pristupa u reklamiranju brandova? Zato što Snapchat pruža ono što nijedna aplikacija ne pruža – a to je direktna i sirova komunikacija u kojoj pratitelji dobivaju pravi osjećaj nečijeg karaktera, atmosfere i trenutka, zbog kojeg je ona upravo u prednosti ispred Facebooka i Instagrama, koji su već postali kanali maksimalno kontroliranog sadržaja u kojem se nažalost gubi spontanost koju Snapchat nudi – a koju ljudi ŽELE.

Tko na vrijeme shvati prednosti, među prvima će imati najbolje rezultate bilo da ste kompanija, javna osoba, brand u nastajanju, sportska organizacija ili institucija kojoj je važan feedback pratitelja, a koje pretvaraju u svoje “konzumente”.

Jedna stvar o kojoj nitko ne priča, a to bi trebala biti zdrava logika su – brojke. Kao što vidite, ni Lana Jurčević nije dala konkretne brojke, samo subjektivni dojam na temelju vlastitog iskustva, a to iskustvo temelji se na bazi fanova koji su:

  1. Većinom vrlo mladi (izvan stvarne kupovne moći)
  2. Voajeri (dječaci/mladići zbog izazovnih fotografija; djevojčice/mlade žene jer bi htjele izgledati kao ona)

017 Promosapiens-blog-drustvene-mreze-mladi-korisnici

Idemo secirati vašu poziciju zdravom logikom…

01) Koliko korisnika iz vaše ciljne skupine ima trenutno na Snapchatu/Instagramu/Pinterestu?

Molim vas, nemojte mi reći: “ja i moji frendovi uopće nismo na Facebooku, mi smo stalno na Instagramu” – vi ste statistička pogreška, tako se ne vodi biznis, na temelju subjektivnog dojma.

02) Jeste li uopće pokrili sve ključne riječi koje pretražuju vaši potencijalni kupci na Google-u?

Da pojasnim – ljudi traže pojmove vezane uz vaš proizvod, ne pokazuje im se vaš oglas, ali vi biste se ipak fokusirali na push-marketing na Instagramu gdje ne traže vaš brand nego izazovno obučenu Lanu?

03) Jeste li uopće isprobali sve funkcije i mogućnosti targetiranja koje imate na Facebooku?

Znate li koliko opcija trenutno nudi Facebook da dođete do svoje ciljne skupine? Većinu tih funkcija nema nijedna druga mreža. Koristite li Canvas, Carousel oglase, Lead Generation, napredno targetiranje, napredni reporting….?

04) Imate li budžet za vođenje nekoliko društvenih mreža?

Ili mislite da je bolje imati 4 slabašne kampanje na 4 različite mreže umjesto jedne jake kampanje na najjačoj mreži?

05) Ako to rade drugi, mislite li da je to nužno dobro i za vaš brand?

Vodite biznis kopirajući konkurenciju ili promatrajući ponašanje vaših potencijalnih kupaca?

Još prošle godine sam pričao s pametnim ljudima iz Google-a koji su upozorili na činjenicu da većina brandova konstantno traži nešto novo jer vole biti u trendu, a još nisu savladali ni osnove digitalnog marketinga.
Da biste znali hodati, morate prvo naučiti puzati….

Kad sve zbrojimo i oduzmemo, biznis se uvijek svodi na – brojke.

017 Promosapiens-blog-drustvene-mreze-brojke

Ako nemate rezultate, nećete imati ni novaca za marketing.

Prema tome, marketinški budžet je potrebno ulagati tamo gdje se u najvećem broju zadržava vaša ciljna skupina, na kanalima koji su njima poznati i intuitivni.

Većina Hrvata, u prosjeku njih oko 85% je na Google-u.
Oko 2 milijuna korisnika u Hrvatskoj ima Facebook.
Prvi sljedeći digitalni kanal je Instagram koji je prije cca 5 mjeseci brojao 190.000 korisnika. Idemo biti optimistični i reći da sada ima oko 370.000 korisnika. Većina njih su klinci, opinion makeri, ali još uvijek ne u poziciji kupovne moći.

A koliki je vaš mjesečni budžet za content marketing, bez troškova oglašavanja; samo za dizajn i kreativu sadržaja? 5.000 kn, 10.000 kn? Podijeljeno na recimo 4 mreže, koliko je to novaca – 2.500 kn po kanalu?
Mislite li da je to dovoljno novaca za kvalitetnu nacionalnu kampanju i to bez oglašavanja?
Mislite da trebate samo kopirati Facebook sadržaj i postaviti ga na Instagram? To ste radili i s TV reklamama koje nisu bile prilagođene za YouTube – kako je to prošlo?

Brojke i činjenice ne lažu….
Da, oglašavajte na što više kanala, ali ne zato jer vam je to rekla agencija nego zato jer su vam brojke pokazale da su tamo vaši kupci i da žele gledati vaš sadržaj.

Ili zanemarite sve što ste pročitali u ovom blogu, budite i vi u trendu, otvorite sve moguće i nemoguće kanale jer to radi i vaša konkurencija, nek vaš CEO vidi da ste vi u tijeku s digitalnom revolucijom. Brojke ćete lako uljepšati, nijedan CEO neće kopati po Google Analyticsima ili Facebook Insightsima tako da ste sigurni…

Na kraju, kad prodaja padne, baš kao i u legendarnoj anegdoti, pripremite 3 kuverte…
Ne znate priču o 3 kuverte? Evo je….

017 Promosapiens-blog-drustvene-mreze-prica-kuverte

Novog direktora marketinga prvi dan posla na stolu su dočekale 3 kuverte i poruka njegovog prethodnika: “Otvori ove kuverte samo kada stvari postane zeznute; otvori jednu po jednu.”
Nakon nekoliko mjeseci rada, direktoru marketinga dogodi se podbačaj u rezultatima. Sav uzrujan, sjeti se 3 kuverte i otvori prvu u kojoj je pisalo: “Okrivi prethodnika”. Direktor marketinga napravi upravo tako i za neko vrijeme skine problem s vrata.

Naravno, problem se pojavio ponovno i direktor otvori drugu kuvertu u kojoj je pisalo: “Okrivi svoje kolege.” Ponovno, direktor je kupio vrijeme…

Kad se i treći put pojavio isti problem, direktor otvori treću kuvertu u kojoj je pisalo: “Pripremi 3 kuverte…”

Poanta ove priče – ako biznis vodite na subjektivnom dojmu bez uvida u brojke ili još gore, ako ga vodite stihijski gledajući što rade drugi, vrlo brzo morat ćete pripremiti 3 kuverte….

Koristi li Vaš brand više društvenih mreža nego Vi?

Loading ... Loading ...