ihevioralni marketing, digitalni marketing, marketing, oglašavanje, top of mind awareness, istraživanje tržišta, brand management, NPS, Net Promoter Score

U kojoj “mentalnoj ladici” potrošača se nalazi vaš brend?

Promosapiens Novosti

Koji brend vam prvo padne na pamet kada pomislite na sljedeće kategorije proizvoda?

  • Gazirano bezalkoholno piće
  • Sportska obuća
  • Lanac brze prehrane

Brendovi koji su vam prvi pali na pamet spadaju u top of mind awareness – koncept koji označava svijest potrošača o brendovima unutar određene industrije ili kategorije proizvoda. No zašto je važno biti top of mind u percepciji potrošača?

Ovo su neki od benefita:

Pozicija brenda u svijesti i memoriji potrošača utječe na njegove kupovne odluke. Ako se potrošač lakše sjeti vašeg brenda, veća je vjerojatnost da će ga i odabrati u kupovini. Također, brendovi koji su top of mind često su i tržišni lideri u toj kategoriji proizvoda.

S druge strane, ako ste vlasnik brenda i k tome top of mind u percepciji potrošača, ne morate ulagati ogromne marketinške napore u brand awareness kampanjama.

Kako saznati je li vaš brend top of mind u percepciji potrošača?

U Promosapiensu koristimo specijalizirani softver za ispitivanje preferencije potrošača.  Taj softver koristi  znanstveno utemeljenu metodu* koja je dodatno unaprijeđena mjerenjem vremena reakcije.

Korištenjem pitanja otvorenog tipa doznajemo koji brend je na “vrhu” memorije potrošača, a pomoću pitanja višestrukog odabira doznajemo koji brend ispitanik preferira kada mu je istovremeno prikazano više različitih brendova. Mjerenjem vremena potrebnog za odgovaranje možemo saznati koliko je ispitanik siguran u svoj odgovor.

bihevioralni marketing, digitalni marketing, marketing, oglašavanje, top of mind awareness, market research, brand management, NPS, Net Promoter ScoreKako izgledaju rezultati ispitivanja?

bihevioralni marketing, digitalni marketing, marketing, oglašavanje, top of mind awareness, market research, brand management, NPS, Net Promoter Score

Prema grafičkom prikazu rezultata, vidimo da je Brand 1 dominantan u svojoj kategoriji proizvoda. Brand 3 i 4 zaostaju za Brandom 1 u prosjeku za 60 postotnih poena, međutim u borbi su za drugo mjesto. S druge strane, Brand 2, 5 i 6 nisu niti spomenuti, stoga nisu prikazani na grafu.

Vratimo se na naslovno pitanje – što mislite, u koju “mentalnu ladicu” potrošači svrstavaju vaš brend? Ako želite saznati odgovor na ovo pitanje, kontaktirajte nas.

Jer ako niste “top of mind,” onda ste vjerojatno “tip of tongue.”

 

*Hsu. M (2020) Value of memory and being top of mind. Neuromarketing World Forum 2020. Preuzeto s https://www.neuromarketingworldforum.com/