Koji brend vam prvo padne na pamet kada pomislite na sljedeće kategorije proizvoda?
- Gazirano bezalkoholno piće
- Sportska obuća
- Lanac brze prehrane
Brendovi koji su vam prvi pali na pamet spadaju u top of mind awareness – koncept koji označava svijest potrošača o brendovima unutar određene industrije ili kategorije proizvoda. No zašto je važno biti top of mind u percepciji potrošača?
Ovo su neki od benefita:
Pozicija brenda u svijesti i memoriji potrošača utječe na njegove kupovne odluke. Ako se potrošač lakše sjeti vašeg brenda, veća je vjerojatnost da će ga i odabrati u kupovini. Također, brendovi koji su top of mind često su i tržišni lideri u toj kategoriji proizvoda.
S druge strane, ako ste vlasnik brenda i k tome top of mind u percepciji potrošača, ne morate ulagati ogromne marketinške napore u brand awareness kampanjama.
Kako saznati je li vaš brend top of mind u percepciji potrošača?
U Promosapiensu koristimo specijalizirani softver za ispitivanje preferencije potrošača. Taj softver koristi znanstveno utemeljenu metodu* koja je dodatno unaprijeđena mjerenjem vremena reakcije.
Korištenjem pitanja otvorenog tipa doznajemo koji brend je na “vrhu” memorije potrošača, a pomoću pitanja višestrukog odabira doznajemo koji brend ispitanik preferira kada mu je istovremeno prikazano više različitih brendova. Mjerenjem vremena potrebnog za odgovaranje možemo saznati koliko je ispitanik siguran u svoj odgovor.
Kako izgledaju rezultati ispitivanja?
Prema grafičkom prikazu rezultata, vidimo da je Brand 1 dominantan u svojoj kategoriji proizvoda. Brand 3 i 4 zaostaju za Brandom 1 u prosjeku za 60 postotnih poena, međutim u borbi su za drugo mjesto. S druge strane, Brand 2, 5 i 6 nisu niti spomenuti, stoga nisu prikazani na grafu.
Vratimo se na naslovno pitanje – što mislite, u koju “mentalnu ladicu” potrošači svrstavaju vaš brend? Ako želite saznati odgovor na ovo pitanje, kontaktirajte nas.
Jer ako niste “top of mind,” onda ste vjerojatno “tip of tongue.”
*Hsu. M (2020) Value of memory and being top of mind. Neuromarketing World Forum 2020. Preuzeto s https://www.neuromarketingworldforum.com/