Ured je tamo gdje je wi-fi

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Kad smo prvi put u Promosapiensu odlučili napraviti eksperiment je li moguće da cijeli tim radi od kuće, a da i dalje zadržimo (ili povećamo) produktivnost te efikasnost i kreativnost naših kampanja, čak smo i unutar tima imali skeptike koji nisu mislili da će eksperiment uspjeti.

Evo nas, nekoliko godina kasnije, cijeli tim je i dalje u potpunosti “remote-working”, radeći kampanje u tri različite vremenske zone s odličnim rezultatima i brojnim inovacijama u kampanjama naših klijenata.

ZAŠTO UOPĆE ODABRATI REMOTE-WORKING?

Prije svega, bitno je napomenuti da je velika razlika između opcije gdje zaposlenici mogu 1-2 dana tjedno (ili mjesečno) raditi od kuće i opcije da cijelo vrijeme rade od kuće ili gdje već to žele.

Mi smo odmah išli na najekstremniju opciju – svi rade, sve dane u tjednu, otkuda god žele.

Postoji više razloga zašto smo se odlučili na ovaj eksperiment:

01) neki zaposlenici na putovanje do i od ureda izgube i po 2 sata dnevno

02) privatne obaveze su uvijek problem jer sve javne službe rade u isto vrijeme kad i mi

03) svatko je u “peaku” svoje produktivnosti u različito doba dana

04) ured nikad nije idealno okruženje koje odgovara ukusu svih

05) pauze za kavu, pauze za cigaretu, nepotrebni sastanci – sve redom su veliki kradljivci vremena.

Kad radite od kuće, sami definirate kad počinjete, kad završavate, sami diktirate svoj privatni život (obiteljski i društveni), sami određujete u kojem okruženju ćete raditi.

KAKO VODITI PROJEKTE U REMOTE-WORKING OKRUŽENJU?

Ovo je pitanje koje najčešće čujem i odgovor je vrlo jednostavan – ako želite gledati svoje kolege dok brainstormate, koristite video call; ako ih želite čuti, koristite voice call; ako ih ne želite ni čuti ni vidjeti, koristite mail ili chat.

Grupni brainstorminzi koji najčešće izgledaju tako da dvoje ili troje najglasnijih vodi riječ ili da svi sjede i gledaju u prazno pokušavaju doći do ideje su jedan od najvećih promašaja modernog biznisa.

Zamislite da 5-7 ljudi u isto vrijeme pokušava riješiti jednu Rubikovu kocku; čak i ako je jedna osoba na dobrom putu, druga osoba će ju, u najboljoj namjeri, svojom idejom omesti u egzekuciji.

Kod remote-workinga, svatko bira vrijeme u kojem će raditi na ideji, a svi rade u istom dokumentu koji je podijeljen svima u cloudu. Na taj način vi birate kada gledate dokument, možete komentirati tuđe ideje, dodavati svoje, a sve to bez opasnosti da vas drugi nadglasaju ili sruše vašu ideju prije nego ste ju uopće i izložili.

ZA KOGA NIJE REMOTE-WORKING?

Jednostavnim jezikom – za ljenčine i muljatore. Ako želite postaviti remote-working sustav, morate naći poštene i odgovorne ljude.

Svi alibiji koje ćete čuti kontra remote-workinga nemaju praktički nikakve empirijske dokaze da isti ne funkcionira.

Vrlo često čuo sam argument: “Kad radim od kuće, nemam društveni život.”

Što to znači? Ako je cilj doći na posao i čavrljati s kolegama, onda to nije posao, a postoje brojna istraživanja koja su i dokazala da je produktivnost zaposlenika zapravo izrazito niska i da se većina vremena gubi na ispijanje kava i surfanje društvenim mrežama.

Ako želite imati društveni život, remote-working je zapravo idealna opcija – sami odaberete kada ćete raditi, a kada ćete se družiti s prijateljima. Danas možda zapnete malo više da što prije završite i da možete s društvom van; sutra možda odlučite da idete ujutro na kavu s prijateljima pa ćete posao završiti navečer.

Uz dobro planirane rokove, posao se konačno može vrtjeti oko života, a ne život oko posla.

A ako se pitate možete li vjerovati zaposleniku koji radi bez nadzora, zapitajte se koliko ga zapravo možete nadzirati dok je u uredu?