Eye-tracking – Praćenje kretanja očiju
Što je Eye-tracking?
Eye-tracking je metoda kojom uz pomoć posebnog softvera i hardvera kojima pratimo kretanje očnih jabučica ispitanika za vrijeme gledanja određenog marketinškog ili drugog sadržaja te saznajemo na koji način se sam sadržaj percipira i koliko interesa izaziva kod sudionika.
Što mjerimo?
Praćenjem kretanja očnih jabučica mjerimo više stvari odjednom. Kao rezultat mjerenja, softver prikazuje sljedeće:
– Heat mape – Ilustrativan prikaz raspodjele pažnje bojama na prikazanom vizualu/prostoru
– Redoslijed zona/točaka preko kojih je pogled prelazio
– Statična i dinamična područja interesa – zone na kojima se pogled zadržao i po kojima je kružio
Ako se mjeri reakcija na određeni proizvod u danom kontekstu, prati se sljedeće:
– Vrijeme potrebno do prvog pogleda na proizvod
– Koliko vremena se pogled zadržao na proizvodu
– Koliki broj ispitanika je pogledao zadani proizvod
– Koliko ispitanika je ponovno pogledalo proizvod
– Koliko puta su ispitanici fiksirano pogledali proizvod
Ovim mjerenjima može se mjeriti zaseban proizvod ili brend (ili više njih) u određenom kontekstu:
– U stvarnom prostoru (na polici)
– Na vizualnim prikazima (oglasi, foto i video sadržaji)
Dobiveni rezultati koriste se u svrhu procjene kolika je vidljivost proizvoda/brenda u zadanom kontekstu te koliko je dobra njegova pozicija u odnosu na dizajn okolnog prostora te u odnosu na konkurenciju.
Alati
Koristimo dvije vrste Eye tracking alata:
1. Screen Based Eye tracking
Ovom metodom prati se kretanje očiju unutar zaslona, odnosno testira se korisničko iskustvo i percepcija različitog sadržaja prikazanog na zaslonu, kao što su:
– Web dizajn
– Web shop
– Foto i video sadržaji
– Storyboard
2. Eye tracking naočale
Pomoću Eye tracking naočala mjerimo što osoba vidi dok se kreće u stvarnom prostoru i vremenu – u kojem smjeru i kojom brzinom se pogled kreće, što najviše privlači pogled, što potiče osobu na djelovanje i donošenje odluka.
Navedenim alatom doslovno možemo gledati kroz tuđe oči, s detaljnim prikazom kretanja i zadržavanja pogleda.
Eye tracking naočalama testiramo:
– Dizajn pakiranja
– Kretanje kroz trgovinu i druge prostore
– Tiskane materijale
Važno je istaknuti da dizajn samog proizvoda/brenda u velikoj mjeri ovisi o kontekstu u koji je postavljen – kontekst ga može istaknuti na najbolji način ili mu umanjiti vidljivost i vrijednost. Ova mjerenja služe kako bi se dizajn samog proizvoda, kao i dizajn konteksta u koji se postavlja mogli maksimalno optimizirati.
Rezultati
Podaci dobiveni Eye tracking mjerenjima nikad nisu jedini koje koristimo da bismo iznijeli zaključke o određenom sadržaju – podaci se uvijek kombiniraju s mjerenjima putem različitih neuromarketinških senzora.
Kombinacijom navedenih podataka dobiva se sveukupni rezultat za odabrani marketinški sadržaj koji se uspoređuje s drugim, sličnim sadržajima i s onim što nazivamo benchmark score – rezultatom koji se smatra mjerodavnim za dobar ili loš marketinški sadržaj.
Dobiveni rezultati pokazuju:
- Kako korisnici podsvjesno reagiraju na pojedine dijelove određenog marketinškog sadržaja
- Kako doživljavaju određeni marketinški sadržaj u cjelini
- Kako navedeni sadržaj stoji u odnosu na konkurenciju
- Koliko je sadržaj objektivno dobar ili loš s obzirom na podsvjesne ljudske reakcije
- Što bi se konkretno moglo promijeniti kako bi sadržaj bio uspješniji
Eye tracking metoda kombinira se sa sljedećim neuromarketinškim alatima:
● EEG – Mjerenje reakcija pomoću električnih impulsa mozga
● Analiza facijalne ekspresije
● GSR- mjerenje uzbuđenja preko mikročestica znoja
● Implicitor – mjerenje podsvjesnih reakcija
Imate pitanja?
KONTAKTIRAJTE NAS
ili nazovite +385 91 293 55 55