Eye-tracking – Praćenje kretanja očiju

Što je Eye-tracking?

Eye-tracking je metoda kojom uz pomoć posebnog softvera i hardvera kojima pratimo kretanje očnih jabučica ispitanika za vrijeme gledanja određenog marketinškog ili drugog sadržaja te saznajemo na koji način se sam sadržaj percipira i koliko interesa izaziva kod sudionika.

Što mjerimo?

Praćenjem kretanja očnih jabučica mjerimo više stvari odjednom. Kao rezultat mjerenja, softver prikazuje sljedeće:

Heat mape – Ilustrativan prikaz raspodjele pažnje bojama na prikazanom vizualu/prostoru
Redoslijed zona/točaka preko kojih je pogled prelazio
Statična i dinamična područja interesa – zone na kojima se pogled zadržao i po kojima je kružio

Ako se mjeri reakcija na određeni proizvod u danom kontekstu, prati se sljedeće:

– Vrijeme potrebno do prvog pogleda na proizvod
– Koliko vremena se pogled zadržao na proizvodu
– Koliki broj ispitanika je pogledao zadani proizvod
– Koliko ispitanika je ponovno pogledalo proizvod
– Koliko puta su ispitanici fiksirano pogledali proizvod


Ovim mjerenjima može se mjeriti zaseban proizvod ili brend (ili više njih) u određenom kontekstu:

– U stvarnom prostoru (na polici)
– Na vizualnim prikazima (oglasi, foto i video sadržaji)

Dobiveni rezultati koriste se u svrhu procjene kolika je vidljivost proizvoda/brenda u zadanom kontekstu te koliko je dobra njegova pozicija u odnosu na dizajn okolnog prostora te u odnosu na konkurenciju.

Osim samih proizvoda i brenda, mogu se istraživati reakcije na same vizualne sadržaje kao takve, kao što su:

– Web dizajn
– Storyboard
– Print materijali
– Sadržaji prikazani na mobilnim uređajima
– Dizajn i organizacija prostora
– Raspored polica

Važno je istaknuti da dizajn samog proizvoda/brenda u velikoj mjeri ovisi o kontekstu u koji je postavljen – kontekst ga može istaknuti na najbolji način ili mu umanjiti vidljivost i vrijednost. Ova mjerenja služe kako bi se dizajn samog proizvoda, kao i dizajn konteksta u koji se postavlja mogli maksimalno optimizirati.

Kombinacija neuromarketinških alata

Podaci dobiveni Eye tracking mjerenjima nikad nisu jedini koje koristimo da bismo iznijeli zaključke o određenom sadržaju – podaci se uvijek kombiniraju s mjerenjima putem različitih neuromarketinških senzora.

Dobiveni rezultati pokazuju:

  • Kako korisnici podsvjesno reagiraju na pojedine dijelove određenog marketinškog sadržaja
  • Kako doživljavaju određeni marketinški sadržaj u cjelini
  • Kako navedeni sadržaj stoji u odnosu na konkurenciju
  • Koliko je sadržaj objektivno dobar ili loš s obzirom na podsvjesne ljudske reakcije
  • Što bi se konkretno moglo promijeniti kako bi sadržaj bio uspješniji

Eye tracking metoda kombinira se sa sljedećim neuromarketinškim alatima:

EEG – Mjerenje reakcija pomoću električnih impulsa mozga
Analiza facijalne ekspresije
GSR- mjerenje uzbuđenja preko mikročestica znoja
Implicitor – mjerenje podsvjesnih reakcija


Imate pitanja?
KONTAKTIRAJTE NAS
ili nazovite +385 91 293 55 55