Facial Coding – Analiza facijalne ekspresije


Što kupci misle o Vašem brendu, reklami ili dizajnu?
Možete ih pitati za mišljenje, a možete ga i pročitati s njihovih lica.

Izrazi lica govore više od riječi.

Što je analiza facijalne ekspresije?

Analiza facijalne ekspresije metoda je kojom pratimo izraze lica ispitanika prilikom izloženosti marketinškom ili drugom sadržaju senzorima koji su integrirani u poseban softver.

Softver je kalibriran prema velikom uzorku od oko 6 milijuna ljudskih lica. Izrazi lica povezani su sa spektrom pripadajućih emocija i podijeljeni u manje kategorije.

Što mjerimo?
Metodom analize izraza ljudskog lica mjerimo 6 osnovnih emocija:

● Radost
● Iznenađenje
● Ljutnju
● Odbojnost
● Strah
● Tugu

Uz to, mjerimo i sveukupnu emotivnu involviranost u prikazani sadržaj, odnosno zbroj svih emocija – ekspresivnost.

Na ovaj način možemo mjeriti reakcije na različite marketinške stimuluse kao što su:

● TV reklame i drugi video sadržaji
● Story board-ovi
● Različite vrste oglasa
● Dizajn
● Reakcije na same proizvode

Metoda je najpraktičnija za mjerenje reakcija kod sensory marketinga, odnosno za testiranja vezana uz osjetila mirisa i okusa – degustacije hrane, pića, isprobavanje parfema i sl.

Kombinacija neuromarketinških alata

Što ako ljudi ne pokazuju emocije?

Postoje situacije u kojima ljudi naprosto ne izražavaju emocije licem, odnosno zadržavaju tzv. “poker face”. Zbog takvih slučajeva, ova metoda se nikad ne koristi izolirano, odnosno kombinira se s drugim neuromarketinškim alatima te se njihove metrike kombiniraju kao bi se dobili što relevantiji podaci.

Kombinacijom podataka dobiva se sveukupni rezultat za odabrani marketinški sadržaj koji se uspoređuje s drugim, sličnim sadržajima i s onim što nazivamo benchmark score – rezultatom koji se smatra mjerodavnim za dobar ili loš marketinški sadržaj.

Dobiveni rezultati pokazuju:

  • Kako korisnici podsvjesno reagiraju na pojedine dijelove određenog marketinškog sadržaja
  • Kako doživljavaju određeni marketinški sadržaj u cjelini
  • Kako navedeni sadržaj stoji u odnosu na konkurenciju
  • Koliko je sadržaj objektivno dobar ili loš s obzirom na podsvjesne ljudske reakcije
  • Što bi se konkretno moglo promijeniti kako bi sadržaj bio uspješniji

Neuromarketinški alati s kojima se analiza facijalne ekspresije kombinira su sljedeći:

EEG – Mjerenje reakcija pomoću električnih impulsa mozga
GSR- mjerenje uzbuđenja preko mikročestica znoja
Eye-tracking – praćenje reakcija preko pokreta očiju
Implicitor – mjerenje podsvjesnih reakcija


Imate pitanja?
KONTAKTIRAJTE NAS
ili nazovite +385 91 293 55 55