Jeste li se ikada pitali – u kojoj “mentalnoj ladici” potrošača se nalazi vaš brend?
Odgovor na ovo pitanje možete pronaći u konceptu kojeg zovemo top of mind awareness, a pomoću kojeg mjerimo svijest potrošača o vašem brendu unutar određene industrije ili kategorije proizvoda.
Mjerenjem vremena potrebnog za odgovaranje na pitanja poput “koji brand iz kategorije X najviše preferirate?” možemo saznati koliko je ispitanik siguran u svoj odgovor, a temeljem rezultata možemo odrediti poziciju vašeg brenda na tržištu te sukladno tome usmjeriti marketinške napore.
Zašto je važno biti top of mind u percepciji potrošača?
Ovo su neki od benefita:
- Pozicija brenda u podsvijesti i memoriji potrošača utječe na odabir prilikom kupovine. Brendovi kojih se potrošači lakše sjete češće bivaju odabrani u kupovini te su tržišni lideri u toj kategoriji proizvoda.
- Brendovi pozicionirani kao top of mind u percepciji potrošača ne trebaju ulagati ogromne marketinške napore u brand awareness kampanjama.
- Prema najnovijim podacima istraživanja*, top of mind metodom može se objasniti čak i do 94% varijacije stanja na tržištu.
Kako izgleda korištenje top of mind koncepta u praksi?
Korištenjem pitanja otvorenog tipa doznajemo koji je brend na “vrhu” memorije potrošača.
Pomoću pitanja višestrukog odabira doznajemo koji brend ispitanik preferira kada mu je istovremeno prikazano više različitih brendova. Na taj način saznajemo ispitanikovu preferenciju.
Primjer rezultata korištenja top of mind koncepta
- Brand 1 je dominantan u navedenoj kategoriji.
- Brand 3 i 4 zaostaju za Brandom 1 u prosjeku za 60 postotnih poena, međutim u borbi su za drugo mjesto.
- Brand 2, 5 i 6 nisu niti spomenuti niti odabrani, stoga nisu prikazani na grafu.
Ako želite saznati gdje se vaš brend nalazi u memoriji potrošača, kontaktirajte nas.
Imate li pitanja??
KONTAKTIRAJTE NAS
ili nazovite +385 91 293 55 55