Volite li svog šefa?

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Ovo nije blog o ljubavnim vezama…

Svaka ozbiljnija kompanija u nekom trenutku provodi ispitivanje o zadovoljstvu svojih zaposlenika – što misle o kompaniji, što misle jedni o drugima….

Najčešće je riječ o klasičnim upitnicima što znači da zaposlenici imaju dovoljno vremena da razmisle o svojem odgovoru.

Kad su u pitanju međuljudski odnosi unutar tima, nije neka tajna da svatko želi biti dobar sa svojim kolegama i da se ne želi nikome zamjeriti. Iz tog razloga, kod klasičnog upitnika, vrlo često će ocjene biti više nego što bi trebale biti.

Poučeni tim iskustvom, odlučili smo provesti eksperiment mjereći percepciju članova tima pomoću standardnog upitnika (Likertova skala) i pomoću podsvjesnog anketiranja koje provodimo vlastitim softverom za podsvjesna mjerenja. Više o metodologiji našeg softvera možete pročitati ovdje.

EKSPERIMENT – TKO JE PROAKTIVAN U VAŠEM TIMU?

Timu od 8 zaposlenika koji rade zajedno, dali smo zadatak da na skali od 1 do 5 ocijene koliko su njihovi kolegice i kolege (ostalih 7 članova tima) proaktivni.

Rezultati koje smo dobili izgledali su ovako:

Možete li pogoditi koji stupac na gornjoj slici prikazuje rezultat šefa tima? Imate samo jedan pokušaj. :-)

Naravno prvi stupac (#1) prikazuje rezultate šefa. :-)

Nakon klasičnog upitnika, članovi tima pristupili su podsvjesnom anketiranju u kojem su u isto vrijeme izloženi fotografijama članova tima i asocijaciji “proaktivnost”.

Evo kako su izgledali rezultati u usporedbi s klasičnim upitnikom:

Pogledajte rezultate za “Šefa”. :-)

Ako pogledate i rezultate ostalih članova, kod većine ćete primijetiti lošije rezultate kod podsvjesnog (implicitnog) mjerenja što je i logično jer kod podsvjesnog mjerenja ne možete prilagoditi vaš odgovor dok kod klasičnog upitnika možete bez ikakvih problema.

Važno je napomenuti da u obje vrste upitnika svi ispitanici sudjeluju anonimno.

Iako podsvjesno mjerenje percepcije najčešće koristimo za testiranje marketinških i prodajnih poruka, TV reklama, pakiranja proizvoda i sl., serija testiranja i provjera njihove validnosti pokazali su nam da i ljudski resursi mogu imati benefit od neuromarketinga, u mjerenju međusobne percepcije zaposlenika, ali i mjerenju percepcije vlastite kompanije i njezinih vrijednosti.

Ljudi su najveća vrijednost kompanije, a vrlo često iz straha, poštovanja (ili jednog i drugog), vlastitih karakternih osobina (introvert, ekstrovert), neće otvoreno komunicirati što ih muči.

Neuromarketing može dodati još jedan “layer” informacija koji je puno teže dobiti na svjesnom nivou.

Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.