Zamislite da je vaša marketinška kampanja avion….

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Zamislite da je vaša marketinška kampanja avion….

Cilj je da poleti što znači da se prvo fokusirate na najbitnije dijelove. Nećete prvo razmišljati o sjedalima za putnike ako još niste napravili ni krila bez kojih ne može poletjeti.

Pretpostavimo da ste izgradili najbitnije elemente i avion je poletio. No, ne izgleda baš najbolje, fali mu malo estetike, nema ono što imaju drugi potpuno završeni avioni jednostavno zato jer niste imali dovoljno budžeta da ga završite, ali on ipak leti….

PRIČA IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA….

Tijekom Drugog svjetskog rata statističar Abraham Wald je bio zadužen za minimalizaciju gubitaka bombardera. Centar za mornaričke analize u kojem je Wald radio je na temelju oštećenja aviona koji su se vratili iz bitke procijenio koje dijelove treba pojačati kako bi se povećala vjerojatnost da prežive sljedeću bitku.

Wald je primijetio da je prijedlog pojačanja rađen na temelju oštećenja aviona koji su se vratili iz bitke, tj. procijenjeno je da se pojačaju dijelovi koji su bili oštećeni, a avion je ipak sretno sletio u bazu.

Wald je primijetio da je za veću sigurnost aviona zapravo potrebno pojačati dijelove koji su ostali neoštećeni jer je očito da su to dijelovi bez kojih se avion nikad ne bi vratio u bazu.

VRATIMO SE U SADAŠNJOST…..

Pokušajte sad ovu priču primijeniti na svoju marketinšku kampanju…

Recimo da ste pokrenuli Google kampanju i ona daje određene rezultate u okviru limitiranog budžeta koji imate. Ali, pročitali ste da Google nudi nove funkcije, pročitali ste sve sitne trikove o boji CTA buttona (pročitajte blog Možete li vjerovati tuđim istraživanjima); uglavnom, pronašli ste toliko novih stvari koje biste dodali na svoju kampanju jer baš to joj fali da bude kompletna, baš kao što su rupe na bombarderima koji su se vratili izgledale kao krucijalna oštećenja.

U isto vrijeme dok vi želite stvoriti idealnu kampanju i primijeniti sve savjete koje ste pronašli u tutorijalima na internetu ili čuli od stručnjaka na konferenciji, zaboravili ste zbog čega vaša kampanja uopće “leti”…

Još uvijek ne pokrivate više od 50% relevantnih pretraga na Google-u, ali biste htjeli aktivirati i Gmail oglase.

Htjeli biste GIF oglase na Facebooku, a još niste ni definirali jasan vizualni identitet i optimalnu frekvenciju objava na svojoj Facebook stranici.

Htjeli biste zakupiti pola billboarda u gradu i pokrenuti dvotjednu TV kampanju, a nemate novaca da idućih 11 mjeseci u godini kontinuirano oglašavate svoj proizvod…

Umjesto da brinete da vaš avion sigurno leti pa makar i oštećen, vi krpate rupe koje u ovom trenutku predstavljaju čistu estetiku, tj. poslovnim/marketinškim rječnikom, pumpate ego brenda bez jasne računice što će biti poslije….

Ako želite dugoročno održivi biznis i marketinšku kampanju koja neće biti bacanje novaca, prvo pokrijte one kanale pomoću kojih možete najbrže i najlakše “poletjeti” i zbog kojih nećete po završetku kampanje biti prisiljeni srušiti avion…

Specijalist za bihevioralni marketing, Google Growth Engine ambasador za Adria regiju te osnivač i direktor Promosapiensa. Dalibor je i redoviti predavač na regionalnim i međunarodnim konferencijama: Shopper Brain (Nizozemska), Dubai Lynx (UAE), Euroshop (Germany), Family Thinking Marketing Forum (Poland), Branding Conference (BiH), MEKST (Srbija), HOW Festival (Hrvatska) i mnogim drugima… Njegova predavanja s praktičnim primjerima bihevioralnog marketinga redovito su među najbolje ocijenjenim predavanjima od strane publike.