Zašto od nas niste dobili GDPR obavijest?

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Najgore je krenuti od nule….

Kad smo osnovali Promosapiens imali smo pun imenik kontakata, ali nismo imali pretplatnike na newsletter. Vjerojatno jer tada još nismo imali newsletter niti je itko znao za nas.
Napravili smo istu stvar kao što napravi većina poduzetnika – slali smo mailove svojim kontaktima, ostavljajući opciju da se odjave kao što je to bilo moguće prije GDPR-a.

Što se dogodilo? Većina kontakata se nije pretplatila na naš inicijalni mail, ali u razgovoru s nekoliko njih dobio sam sljedeću informaciju: “Super ti je newsletter, redovito ga čitam. Nisam se pretplatio/la jer znam da ćeš mi ga poslati.”
Ta informacija nam je bila prvi udarac.
Nastavili smo im slati newslettere, ali vrlo rijetko.

S vremenom, krenuli su prvi pretplatnici i sretan sam da mogu reći da taj trend ne prestaje zadnje tri godine – od Venezuele do Tokyja, ljudi čitaju naš blog.
Koja je čarobna formula? Isključivo zanimljiv i originalan sadržaj koji čitatelji ne mogu pronaći na drugim blogovima.

Mi nikad nismo pisali blogove u kojima vas učimo kako da napravite Google/Facebook oglas, optimizirate kampanju i sl. O tome piše većina digitalnih agencija; što vas mi možemo naučiti što vam već druge agencije nisu ponudile u svojem blogu?

Već kao digitalna agencija diferencirali smo se od ostalih fokusom na bihevioralni marketing jer to je i bila ideja vodilja od osnivanja agencije.
I to je također čarobna formula content marketinga – budite drugačiji.
Ne možete očekivati da vam raste broj pretplatnika ako pišete istu stvar kao i vaša konkurencija.

KAKO NAS JE JEDAN UNSUBSCRIBE NAUČIO PAMETI…

Druga stvar koju smo naučili u ovom periodu prije GDPR-a je također bila kroz iskustvo s korisnicima.

Određeni period objavljivali smo newsletter koji je sadržajem pratio objave na društvenim mrežama i na webu. Tu je bilo i dosta PR objava kad su naša predavanja postala popularna pa smo iskoristili taj vjetar u leđa da pokažemo da nas zovu na velike internacionalne konferencije.

Sve dok nismo dobili mail jedne pretplatnice koja nam je napisala: “Molim vas da me maknete s vaše mailing liste jer ne želim primati PR objave.”

Odmah smo provjerili je li moguće da smo mi gospođu stavili na mailing listu, ali ispalo je da se sama prijavila. U čemu je bio problem? Ako odete na našu web stranicu, pojavit će vam se pop up koji vas poziva na pretplatu rečenicom: “Dobivajte ideje i članke o bihevioralnom marketingu direktno u vaš inbox.”

Vidite li problem? To je bila rečenica zbog koje se je gospođa prijavila; to je bilo naše obećanje i mi ga nismo ispunili. Gospođa se nikad ne bi prijavila da je pisalo “Prijavite se i dobivajte naše PR objave i hvalospjeve kako smo mi cool direktno u vaš inbox.”

ŠTO MI DAJETE ZA MALI KOMADIĆ MOJE PRIVATNOSTI?

Taj događaj nas je natjerao da razmislimo o našoj content strategiji i prvo pitanje je bilo – što dobivaju naši pretplatnici zauzvrat ako nam daju svoju mail adresu?

Ispostavilo se – ništa spektakularno. Dobiju novi blog par minuta prije nego ga vidi cijeli svijet, koji se nije pretplatio na naš newsletter. Dakle, vi kao pretplatnici niste bili dio neke ekskluzivne grupe koja dobiva ono što drugi ne mogu dobiti.

Tad smo odlučili da će sadržaj koji objavljujemo u newsletteru izlaziti ekskluzivno u newsletteru i nigdje drugdje. U njemu smo počeli dijeliti linkove i sažetke bitnih istraživanja iz svijeta neuromarketinga, bihevioralne ekonomije i bihevioralnog marketinga. Još uvijek dobijete i link na naš novi blog, ali na kraju newslettera i to samo zato da ga ne morate tražiti među objavama na društvenim mrežama.

Vidite li sada zašto niste od nas dobili GDPR obavijest?

Zato jer oni koje smo “spamali” dok smo rasli više ne dobivaju naše newslettere, a oni koji su željeli pratiti naš newsletter već su se odavno sami prijavili.

Moj savjet svima vama – ako ste imali lošu mailing bazu, sad je pravo vrijeme da ju odbacite zauvijek i provjerite koliko zapravo vrijedi vaš content.

A što se tiče GDPR-a i njegove svrhe, to je tema o kojoj ću napisati poseban blog….