Smiling teenage girl sitting and using a smartphone. Social media, digital marketing

Život jedne Facebook objave…

Dalibor Šumiga Bihevioralni marketing/Neuromarketing, Marketing

Od ideje do konzumacije sadržaja na društvenim mrežama (ne nužno samo na Facebooku kako sugerira naslov) odvija se vrlo zanimljiv proces…

Jeste li ga ikad pokušali staviti u vremenske okvire? Kako izgleda “život” jedne objave u brojkama? Dakle, ovdje ne pričamo o mjesečnom kalendaru objava već o vremenu potrošenom na jednu jedinu objavu na društvenim mrežama. Znam da zvuči čudno jer nitko ne daje brief samo za jednu objavu, ali dajte mi priliku da vam pokažem poantu ovog članka.

Klijent daje brief  (prosječno trajanje:10 – 20 minuta)

Agencija analizira brief, postavlja dodatna pitanja, eventualno odrađuje sastanak (prosječno trajanje: 10 – 40 minuta)

Kreativni tim osmišljava objavu – copy, vizual uz copy, dizajn…. (prosječno trajanje: 10 – 60 minuta)

Creative team at work. Digital marketing, digital agency

Klijent dobiva objavu na odobrenje; u idealnom scenariju odobri ju iz prve (prosječno trajanje: 1 minuta)

U manje idealnom scenariju, Klijent nije siguran sviđa li mu se objava, pokazuje ju još nekom od članova tima, zajednički analiziraju objavu, traže izmjene (prosječno trajanje: 10-30 minuta)

Agencija radi izmjene i u idealnom scenariju iz drugog pokušaja imamo finalnu verziju (prosječno trajanje: 10-30 minuta)

Objava ide “live” (prosječno trajanje: 5 – 10 minuta)

Potencijalni kupac scrolla svojim newsfeedom i u idealnom scenariju gleda vašu objavu…… otprilike 5-10 sekundi…..

Man using a mobile phone. Social media, consumer psychology

Zapamtite ove brojke idući put kad odlučite potrošiti vrijeme na subjektivnu analizu što vaši kupci žele….

Nijedan potencijalni kupac ne gleda vašu reklamu kao što bi gledao umjetničko djelo u muzeju.

Nijedan potencijalni kupac ne zaustavi scrollanje da bi potrošio 5 minuta svojeg života kako bi shvatio što ste mu zapravo htjeli poručiti ili zašto ste ipak odlučili da logotip bude malo više gore udesno.

U psihologiji postoji fenomen koji se zove semantička zasićenost kod kojeg nakon učestalog ponavljanja određeni pojam počinje gubiti smisao. Pokušajte i sami, odaberite neku riječi i ponavljajte ju bez prestanka cca 30 puta. Nakon nekog vremena dobijete dojam da pričate bezvezarije.

Ako već i odlučujete koje objave na društvenim mrežama dobivaju zeleno svjetlo, a koje ne, pokušajte to učiniti baš kao vaš potencijalni kupac – u nekoliko sekundi, bez previše razmišljanja.