“Ljudi ne čitaju oglase, čitaju ono što ih zanima, a ponekad su to oglasi…” Howard Gossage
Kako u moru različitih marketinških kanala izmjeriti koji je najviše pomogao prodaji? Neki kanali se mogu mjeriti, drugi se ne mogu. Kad ih spojite sve zajedno, onda ni kod onih koji se mogu mjeriti niste sigurni jesu li podaci točni.
Npr. možete mjeriti Google, ali ne možete (barem ne u potpunosti) mjeriti TV. Ako u isto vrijeme imate aktivnu Google i TV kampanju, koja je više utjecala na povećanje prodaje?
Još uvijek ne postoji univerzalno rješenje, pa se najčešće nameće ono najjednostavnije – pitaj kupca….
KAKO STE ČULI ZA NAS?
Nedavno sam na jednom sastanku pitao to pitanje i odgovor je bio: “Preporučila vas je osoba iz poduzeća XYZ.” Hvala na preporuci, ali s tom osobom i tim poduzećem nikad nismo radili. Osoba ima Klijenta koji radi s nama i u nekom neobaveznom razgovoru se naš Klijent toj osobi pohvalio kako je zadovoljan našim radom. Primjećujete problem? I osoba koja nas je preporučila i naš Klijent su zaslužni za povećanje prodaje, ali je to teško kvantificirati.
Ako ništa drugo, u ovakvoj situaciji možete povećanje prodaje pripisati kanalu koji ćete nazvati – preporuka…
NAŠAO SAM VAS NA GOOGLE-u…
Ali postoji druga situacija zbog koje i pišem ovaj članak, a vezana je uz Google. Što ako napravite istraživanje, a mi smo nedavno imali takav slučaj, u kojem pitate kupce “Kako ste čuli za nas?”, a odgovori budu otprilike ovakvi:
Znači li to da trebate ulagati u SEO, a ugasiti Adwords kampanju? Možda… Ne znam dok ne vidim cijeli slučaj, ali pogledajte ovaj podatak:
50% korisnika ne zna razliku između Google oglasa i neplaćenog rezultata pretrage.*
Dakle, istraživanje napravljeno ove godine pokazuje da 50% ispitanika uopće ne zna da Google ima oglase.
Nadalje, 36% njih je izjavilo da znaju razliku između plaćenih i neplaćenih rezultata pretrage, ali ne klikaju na oglase.
Ipak, Google se ne može požaliti na prihode od oglašavanja, a agencije i njihovi klijenti se ne mogu požaliti na broj klikova.
Istina je negdje u sredini i svakako je dobro imati dobru poziciju u neplaćenom dijelu kao i u plaćenom, ali poanta ovog članka je da vam pokažem kako trebamo biti oprezni s čitanjem informacija koje nam daju naši kupci…
*http://varn.co.uk/02/29/varn-original-research-50-of-people-dont-know-which-are-the-paid-ads-on-google/