Bihevioralni dizajn


Jeste li znali?

Concorde je bio najbrži komercijalni let u povijesti. Naravno, letenje Concordom koštalo je bogatstvo, ali cijena nije bila jedini razlog zašto je kompanija propala. Najvažniji razlog bio je – jet lag. Ljudsko tijelo prirodno se prilagođava brzinom od samo jedne ili dvije vremenske zone dnevno, a Concorde je letio prebrzo da bi se ljudski cirkadijalni ritmovi prilagodili.



U svakom projektu može se doći do točke u kojoj sva korištena tehnologija (hardware, software, povećanje broja ljudi na projektu…) više ne donosi željene rezultate. To je točka u kojoj je potrebno okrenuti se psihologiji.

Ljudi su iracionalna bića i rijetko prihvaćaju objektivnu stvarnost. Ono što preostaje jest promijeniti im percepciju. 

To je ujedno i glavni cilj bihevioralnog dizajna. 

Što je bihevioralni dizajn?

Izrada strategija i rješenja koji se temelje na promjeni percepcije pri pogledu na određeni problem. Bihevioralni dizajn daje odgovor na pitanja što ljudi rade, zašto to rade i kako to promijeniti. Najčešći rezultat bihevioralnog dizajna je promjena percepcije sudionika. 

Na što se bihevioralni dizajn fokusira?

Istraživanje omogućava:

  • Otkrivanje štetnih poslovnih procesa
  • Efikasnije shvaćanje međusobnih odnosa
  • Mobilizaciju timova prema zajedničkoj svrsi

Što se rješava bihevioralnim dizajnom?

  • Marketinški procesi
  • Prodajni procesi
  • Poslovni procesi
  • Organizacijska kultura i razvoj
  • Etika i usklađenost
  • Timsko odlučivanje
Koje su prednosti bihevioralnog dizajna nad klasičnim poslovnim savjetovanjem?

Za razliku od klasičnog poslovnog savjetovanja, bihevioralni dizajn temeljimo na psihologiji, postulatima bihevioralne ekonomije te poznatim i dokazanim obrascima ljudskog ponašanja.

Provedbom bihevioralnog dizajna

  • Smanjujemo broj iznenađenja, neusklađenih pretpostavki i prepreka u provedbi nekog projekta
  • Otkrivamo najproblematičnija područja na temelju bihevioralne analize 
  • Dokumentiramo moguća ‘uska grla’
    Image
    Kako provodimo bihevioralni dizajn?

    Bihevioralni dizajn provodi se u četiri faze.

    1. Analiza – u ovoj fazi provodi se bihevioralna dijagnoza, detektira problem i izrađuje dizajn intervencije
    2. Strategija – u ovoj fazi kreira se dizajn pokretača ponašanja, pomoću znanstvenih uvida i metoda utemeljenim na dokazima
    3. Istraživanje – u ovoj fazi dizajn pokretača ponašanja implementira se u poslovanje te pratimo rezultate
    4. Kontrola – u posljednjoj fazi provodi se analiza učinkovitosti primijenjenog bihevioralnog dizajna

    Rezultati se koriste u svrhu procjene nastavka provođenja određenog projekta te pronalaska rješenja za eventualne prepreke koje usporavaju poslovni, prodajni ili neki drugi proces.

    Dobiveni rezultati omogućavaju:

    • Pouzdanu promjenu poslovnih procesa
    • Povećanje prodajnih rezultata
    • Prikupljanje i korištenje informacija iz prve ruke
    • Relevantna i primjenjiva nova rješenja

      Bihevioralni dizajn kombinira se s

      Imate pitanja?
      KONTAKTIRAJTE NAS
      ili nazovite +385 91 293 55 55