Bihevioralni dizajn
Jeste li znali?
Concorde je bio najbrži komercijalni let u povijesti. Naravno, letenje Concordom koštalo je bogatstvo, ali cijena nije bila jedini razlog zašto je kompanija propala. Najvažniji razlog bio je – jet lag. Ljudsko tijelo prirodno se prilagođava brzinom od samo jedne ili dvije vremenske zone dnevno, a Concorde je letio prebrzo da bi se ljudski cirkadijalni ritmovi prilagodili.
U svakom projektu može se doći do točke u kojoj sva korištena tehnologija (hardware, software, povećanje broja ljudi na projektu…) više ne donosi željene rezultate. To je točka u kojoj je potrebno okrenuti se psihologiji.
Ljudi su iracionalna bića i rijetko prihvaćaju objektivnu stvarnost. Ono što preostaje jest promijeniti im percepciju.
To je ujedno i glavni cilj bihevioralnog dizajna.
Što je bihevioralni dizajn?
Izrada strategija i rješenja koji se temelje na promjeni percepcije pri pogledu na određeni problem. Bihevioralni dizajn daje odgovor na pitanja što ljudi rade, zašto to rade i kako to promijeniti. Najčešći rezultat bihevioralnog dizajna je promjena percepcije sudionika.
Na što se bihevioralni dizajn fokusira?
Istraživanje omogućava:
- Otkrivanje štetnih poslovnih procesa
- Efikasnije shvaćanje međusobnih odnosa
- Mobilizaciju timova prema zajedničkoj svrsi
Što se rješava bihevioralnim dizajnom?
- Marketinški procesi
- Prodajni procesi
- Poslovni procesi
- Organizacijska kultura i razvoj
- Etika i usklađenost
- Timsko odlučivanje
Koje su prednosti bihevioralnog dizajna nad klasičnim poslovnim savjetovanjem?
Za razliku od klasičnog poslovnog savjetovanja, bihevioralni dizajn temeljimo na psihologiji, postulatima bihevioralne ekonomije te poznatim i dokazanim obrascima ljudskog ponašanja.
Provedbom bihevioralnog dizajna
- Smanjujemo broj iznenađenja, neusklađenih pretpostavki i prepreka u provedbi nekog projekta
- Otkrivamo najproblematičnija područja na temelju bihevioralne analize
- Dokumentiramo moguća ‘uska grla’

Kako provodimo bihevioralni dizajn?
Bihevioralni dizajn provodi se u četiri faze.
- Analiza – u ovoj fazi provodi se bihevioralna dijagnoza, detektira problem i izrađuje dizajn intervencije
- Strategija – u ovoj fazi kreira se dizajn pokretača ponašanja, pomoću znanstvenih uvida i metoda utemeljenim na dokazima
- Istraživanje – u ovoj fazi dizajn pokretača ponašanja implementira se u poslovanje te pratimo rezultate
- Kontrola – u posljednjoj fazi provodi se analiza učinkovitosti primijenjenog bihevioralnog dizajna
Rezultati se koriste u svrhu procjene nastavka provođenja određenog projekta te pronalaska rješenja za eventualne prepreke koje usporavaju poslovni, prodajni ili neki drugi proces.
Dobiveni rezultati omogućavaju:
- Pouzdanu promjenu poslovnih procesa
- Povećanje prodajnih rezultata
- Prikupljanje i korištenje informacija iz prve ruke
- Relevantna i primjenjiva nova rješenja
Bihevioralni dizajn kombinira se s
Imate pitanja?
KONTAKTIRAJTE NAS
ili nazovite +385 91 293 55 55